روحانی: از مسیر خود باز نمی‌گردیم

روحانی: از مسیر خود باز نمی‌گردیم
چهارشنبه 18 اسفند 1395 - 11:21

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز قدرت و آمادگی جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با گذشته بیشتر شده است، تأکید کرد: اگر کسی فکر می کند ما از مسیر خود برمیگردیم اشتباه کرده است و ما این راه را تا پایانش ادامه خواهیم داد.

العالم- ایران

دکتر روحانی در اجلاس روز شهید در مشهد مقدس گفت: پاسداشت شهیدان بزرگوار در سراسر دنیای اسلام و به ویژه شهدایی که دهه های اخیر شاهد ایثار انها بودیم به عنوان یک وظیفه و افتخا ر بزرگ برای همه ماست.

رئیس جمهور تأکید کرد: شهید از ماده شهادت است ما از این واژه در موارد مختلف استفاده میکنیم. اسلام اوردن فرد از کلمه اشهد و آغاز میشود و این از همان ماده شهادت است. شهادت علم و آگاهی و اعلان است. هر کجا که آگاهی وجود دارد و آن اگاهی در منصه ظهور قرار می گیرد و در برابر چشم جهانیان قرار میگیرد و ان پرچم به اهتزار در می اید آنجا شهادت است و شهید از همین رییشه است . شهدا راهی را آگاهانه و با علم به دست یابی به هدف انتخاب کرده اند و با خون خود ان را ه و ان مسیر را برای تاریخ اعلام می کنند و لذا شهید نمرده و نمیمیرد. انها زنده اند و متنعمند به نعمت الهی و همواره صدای رسای آنها زیر گنبد تاریخ شنیده میشود .

وی افزود: جنگ به معنای جنگ موشک ها یا ناوچه ها یا لشکرهای پیاده نیست. واقعیت جنگ، جنگ اراده هاست . دو اراده رودروی هم قرار می گیرند.

روحانی خاطرنشان کرد: جنگ که تمام نمی شود . جنگ فرهنگ ی پایان میپذیرد؟ طاغوت به معنای طغیان است . ممکن است در درون و بیرون دنیای اسلام باشد. جنگ فرهنگی ادامه دارد. جنگ، جنگ اراده هاست. هر جا اراده قوی با ایمان قوی در دل و روح و وجودما وجودداشته باشد پیروز صحنه ایم . هر کجا در اراده خللی ایجاد شود ، هر کجا قدرت خود را نبینیم و قدرت خود را به رخ تاریخ نکشیم هر جا در اراده شکست خوردیم در ان میدان شکست خواهیم خوردیم .

دکتر روحانی گفت: اگر در میدان اقتصادی در اراده شکست بخوریم و بگوییم نمیتوانیم ابزار زندگی مردم را فراهم کنیم، هر کجا در پیروزی خود در اقتصاد شک کردیم، ما شکست خوردیم.

روحانی افزود: ما پیروز اقتصاد مقاومتی هستیم، یک رهبری فرهیخته وآگاه ، او هدایت میکند و مردم در صحنه اند و دولت به وظیفه عمل میکند . با این حال آیا ما شکست می خوریم؟ از این سوال بدتر نمیشود.
رئیس جمهور تأکید کرد: ما چگونه در این 38 سال ایستادگی کردیم . مگر همه چیز پایان یافته ؟ مگر امروز تحریم نیست ؟ مگر در شرایط سخت امروز که همه کشورهای تولید کننده نفت به ذخایر خود روی اوره اند یا تورم انها افزایش یافت یا ارزش پولشان کاهش یافت، این ایران است که در سخت ترین شرایط ارزش پول را حفظ کرده و توروم را کنترل کرده است.
دکتر روحانی اظهار داشت: ما در یک بخش تازه اگر طرف مقابل منصفانه عمل کند و به عهدش پایبند باشند در یک جاده هسته ای موانع و تحریم ها را برداشته ایم .بقیه مسیر باقی مانده .چرا واقیعت ها را به روشنی برای مردم نمیگوییم و ما در صحنه فرهنگی در حال مبارزه ایم اما قطعا پیروزیم .
روحانی اظهار داشت: دشمنان میخواهند جوانان را از مسیر درست جدا کنند اما ایا موفق بودند؟ هرگز . اگر امروز خدای ناکرده دشمن نادانی جنگی را بر ما تحمیل کنند از شهریور 59 هم قدرت ما بیشتر است هم نیروی مسلح ما آماده تراست و هم جوانان این کشور برای ایستادگی و مبارزه آماده ترند. اگر کسی فکر می کند از مسیر خود برمیگردیم اشتباه کرده است. ما این راه را تا پایانش ادامه خواهیم داد.

روحانی خاطرنشان کرد: چرا ما در 8 سال دفاع مقدس توانستیم بایستیم؟ سلاح و هواپیما بیشتر بود؟تانک ما بیشتر بود ؟ موشک های ما بیشتر بود؟ دشمن که همه ابزار نظامی اش از ما بیشتر بود. بر مبنای همین غلط هم به ما حمله کرد.
روحانی افزود: در طول جنگ هیچ کشوری یک فروند هواپیما به ما نداد . مظلومیت ایران را بگویم؛ قرارداد توپ 23 برد پایین را زیر پا گذاشتند . سیستم توپ ضد هوایی که ساخت سوییس و ایتالیا بود، و طبق قرار داد توپ های تعمیری فرستادیم ولی گفتند نمیتوانیم تعمیر کنیم، گفتیم پس دهید ، گفتند نه شما در حال جنگ هستید. ملت ایران تنهای تنهای و با اتکا به خداوند کار را پیش برد .
روحانی گفت: جوانان عزیز ، ایرانیان بزرگوار جنگ جنگ سلاح نیست، هرچه سیستم ضدهوایی داشتیم به محض روشن شدن زده میشد  چون می بایست دو سیستم را روشن کنیم. ما باید کار می کردیم ؟ یا میرفتیم دست نیاز دراز میکردیم که پاسخ انها هم منفی بود؛ جلسات بسیاری گذاشتیم و گفتیم چه کنیم ؟ ما موفق شدیم و لذا در عملیات والفجر 8 موشک های ضد تشعشع هم حریف ما نشد، و هواپیماهای عراقی را در این عملیات سرنگون کردیم .
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: چطور مقاومت در برابر اسراییل تا دندان مسلحی که هر ارتش عربی در برابر او مواجهه شد، توانست انها را شکست بدهد؛ چطور یک گروه مومن مسلمان با سلاح های سبک بدون داشتن یک فروند هواپیما و هلیکوپتر و تانک توانست در برابر اسراییل ظالم کودک کش در جنگ 33 روزه بایستد و پیروز شود؟ چطور ابهت ظاهری اسراییل شکسته شد؟ آمریکایی ها اتکایشان به اسراییل بود و می گفتند مشت اهنین قدرتمند ماست و هر جا بخواهیم اشغال کنیم اسراییل را داریم . در جنگ 33 روزه اراده دشمن دچار خلل شد . در جنگ اراده ها حزب الله پیروز شد .
دکتر روحانی گفت: در جنگ 33 روزه اسراییلی ها گفتند تلوزیون المنار را بیاورید ببینم چه میگوید. در جنگ اراده ها غزه و ملت عراق امروز در برابر تروریسم پیروز شدند .در جنگ اراده ها عراق موصل را فتح خواهد کرد و کل عراق را پاکسازی خواهد کرد. شما فکر نکنید فلان کشور در منطقه چقدر سلاح می خرد ، اگر اینگونه بود که تاکنون یمن چگونه خواهد بود؟ ملت یمن پیروز نهایی در این نبرد خواهدبود . ملتی که در اراده خود را در برابر دشمن پیروز می بیند پیروز خواهد شد. البته این معنایش نیست که موشک نسازیم و تدبیر نظامی نکنیم. باید سلاح بسازیم و تمرین نظامی داشته باشیم . اما نهایتش برای شکست اراده دشمن است . از موشک و سلاح بالاتر ، اراده ملت ایران است . ایستادگی ملت ایران است . ان است که نظیر ندارد .
رئیس جمهور تأکید کرد: گاهی که به محضر خانواده های شهدا میرویم از این اراده متحیر می مانیم . در اراده باید پیروز شویم . ما باید به خداوند و وعده اش مطمئن باشیم . مدافع ما خداوند است .
روحانی گفت: شما کار خدایی کنید ، شما به یاری دین خدا بیایید ، البته که خدا نیاز ندارد اما خواسته عظمت ما را به رخ تاریخ بکشد. در جنگ اراده ها ما پیروز هستیم . من در اینجا در محضر شما خانواده های بزرگوار شهیدان  میگویم انها که در برابر ظالمان ایستاده اند همه گواه حق و تاریخ هستند. همه گواه پیروزی راه حق اند . ما امروز باید اماده این حرکت بزرگ برای تاریخ اینده باشیمو هیچ سلاحی برتر از انگیزه و ایمان و اتحاد مردم نیست . باید موشک بسازیم و می سازیم  و این دولت در این سه سال و نیم در سلاح های راهبردی بیش از ده سال گذشته ساخته و انبار کرده .
روحانی ادامه داد: آمریکا  پیروز میکند سلاح تنها نیست، مقاومت و ایستادگی مردم است. مردم ایران نه تنها از شهادت نمیترسند ، شهادت را جاودانگی می بینند .اگر جاودانگی می خواهیم ؛ شهادت. شهیدان جاودانه تاریخ اند. زندگی ابدی با شهادت تامین می شود . اگر یک ملت شهادت را فخر بداند و خانواده همواره به شهیدش افتخار کند ، ما شکست ناپذیر خواهیم شد و هیچ سلاحی در برابر توان ایمان و اتحاد موفق نخواهد بود . 22 اسفند روز شهید ، روز افتخار به شهادت اما هر روز ما روز احترام به خانواده شهداست.این دولت افتخارش این است که مشکلات انها را کم کند و اتراف میکنم بسیار ناچیز بوده است . کا بزرگ شهیدان قابل جبران نیست. جبران ش با خداوند است و هیچ دولتی هم نمیتواند ان را جبران کند.
رئیس جمهور تأکید کرد: آنچه ما وظیفه داریم تواضع در برابر ایثارگران و خدمت به خانواده های بزرگواران آنها است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها