گاردین: لیبی دوباره دستخوش جنگ داخلی شد

گاردین: لیبی دوباره دستخوش جنگ داخلی شد
چهارشنبه 18 اسفند 1395 - 13:12

روزنامه "گاردین" چاپ لندن در گزارشی به موضوع ازسرگیری درگیریهای داخلی در لیبی بر سر تصرف تأسیسات نفتی پرداخت.

العالم - لیبی
وبسایت بی بی سی عربی به نقل از گاردین نوشت: به دنبال شروع درگیری دوباره بین گروه های مختلف بر سر تصاحب تأسیسات نفتی، سفیران انگلیس، آمریکا و فرانسه در لیبی به اتفاق از همه طرف ها خواسته اند به آتش بس پایبند باشند.
در این گزارش آمده است که این دیپلمات های غربی نگران آن هستند که این درگیری ها به تخریب و نابودی زیرساختهایی در سواحل لیبی منجر شوند که برای تولید و انتقال نفت ضروری بوده و شریان حیاتی کشور به حساب می آیند.
در ادامه این مطلب خاطرنشان شده است: این درگیری ها، یک باره آغاز شدند و "گروه های مقاومت دفاع از بنغازی" – که یک گروه مسلح است- پس از درگیری با نیروهای وابسته به "خلیفه حفتر"، تأسیسات نفتی در "رأس لانوف" و "السدره" و مناطق مجاور را به تصرف خود درآوردند.
نویسنده این مطلب تأکید کرد: نیروهای حفتر که نام "ارتش ملی لیبی" را بر خود گذاشته اند، مناطقی در شرق لیبی را به اشغال خود درآورده و از حمایت نظامیان روسیه و مصر برخوردارند.
وینتور تصریح می کند که نیروهای حفتر که از سپتامبر گذشته منطقه هلال نفتی را به تصرف خود درآورده اند، میزان تولید روزانه نفت را در این منطقه از 200 هزار به 700 هزار بشکه در روز رسانده اند.
وینتور خاطرنشان می کند نیروهای حفتر همچنان بندر "البریجه القریب" را در تصرف خود دارند و به منظور ترتیب دادن ضد حمله برای بازپس گیری "السدره" و "راس لانوف" با پشتیبانی هوایی امارات، نیروهای خود را در این منطقه مستقر کرده اند. حفتر سعی می کند امارات را متقاعد به حمله هوایی به منظور مساعد کردن شرایط پیشروی نیروهای خود کند.
وینتور می گوید دیپلمات های غربی می خواهند اطمینان حاصل کنند که درآمد نفت به طور کامل به دولت وحدت ملی لیبی در طرابلس – که از پشتیبانی سازمان ملل برخوردار است – تحویل داده شود.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها