جمعه؛ صدور حکم رئیس‌جمهور کره جنوبی

جمعه؛ صدور حکم رئیس‌جمهور کره جنوبی
چهارشنبه 18 اسفند 1395 - 13:55

حکم دادگاه قانون اساسی کره جنوبی درباره استیضاح رئیس‌جمهور این کشور روز جمعه صادر می‌شود.

العالم - آسیا

به نقل از رویترز؛ دادگاه قانون اساسی کره جنوبی ساعت 11 صبح روز جمعه (به وقت محلی) درباره استیضاح رئیس‌جمهور این کشور حکم خود را صادر خواهد کرد. این خبر از سوی سخنگوی دادگاه قانون اساسی اعلام شد.
پارلمان کره جنوبی پارک گون-هه را در ماه دسامبر سال گذشته استیضاح و اختیارات وی را سلب کرد. حال دادگاه قانون اساسی کره جنوبی باید درباره قانونی بودن آن استیضاح اظهار نظر کند.
اگر دادگاه استیضاح رئیس‌جمهور را قانونی اعلام کند، انتخابات ریاست جمهوری در 60 روز برگزار خواهد شد. اگر دادگاه با استیضاح مخالفت کند، گون-هه به قدرت باز خواهد گشت. مراسم اعلام حکم دادگاه به طور مستقیم از تلویزیون کره جنوبی پخش خواهد شد.
پارک متهم است به وسیله توطئه با یک دوست نزدیک – چوی سون-سیل -- برای فشار بر شرکت‌های بزرگ به منظور اعطای کمک آن‌ها به بنیادهای حامی سیاست‌های رئیس‌جمهور، از وظایف قانون اساسی خود تخطی کرده است. پارک و چوی اتهامات خود را رد کرده اند.
برای تأیید استیضاح پارک، دست‌کم 6 قاضی از 8 قاضی دادگاه باید در این خصوص اعلام رأی کنند. نهمین قاضی این دادگاه – که تنها در مباحث مرتبط با قانون اساسی اظهار نظر می‌کند – در ماه ژانویه بازنشسته شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها