آرزوی فرزندِ نخستین دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان در مشهد

آرزوی فرزندِ نخستین دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان در مشهد
چهارشنبه 18 اسفند 1395 - 14:16

فرزند نخستین دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان گفت: ما قدردان ملت بزرگ ایران هستیم که با تلاش‌های مستمر خود، شهدای زیادی را در راه دفاع از اهداف و آرمان‌های اسلام و همچنین کشورهای اسلامی تقدیم کرده است.

العالم-ایران
سیدیاسر موسوی، فرزند سیدعباس موسوی - اولین دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان - در کنگره ملی بزرگداشت روز شهید و همچنین گرامیداشت شهدای جهان اسلام ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این کنگره، بیان کرد: اینجانب از طرف خود و خانواده‌های شهدای جهان اسلام به دلیل تلاش‌های ایران از زمان امام خمینی (ره) و اکنون تحت زعامت امام خامنه‌ای که آغوش گرم خود را برای خانواده‌های شهدا گشوده‌اند و پناهگاه مستضعفان جهان محسوب می‌شوند، تقدیر و تشکر می‌کنم. همچنین از دکتر روحانی، رییس‌جمهور ایران و حجت‌الاسلام شهیدی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به دلیل توجه به خانواده‌های شهدا تشکر می‌کنم.

موسوی ادامه داد: ما قدردان ملت بزرگ ایران هستیم که با تلاش‌های مستمر خود شهدای زیادی را در راه دفاع از اهداف و آرمان‌های اسلام و همچنین کشورهای اسلامی تقدیم کرده‌اند و تاکید می‌کنم چنین روزی همواره باید گرامی داشته شود تا فداکاری‌های صورت گرفته در راه دفاع از مستضعفان جهان پاس داشته شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم همه ما بتوانیم با استمرار راه جهاد و شهادت و مقاومت، با رژیم صهیونیستی و گروه‌های تکفیری که به نام اسلام اقدامات جنایتکارانه انجام می‌دهند، مقابله کنیم.

کنگره بین‌المللی بزرگداشت شهدای جهان اسلام درحالی روز چهارشنبه (۱۸ اسفند) در مشهد برگزار شد.

قرائت شعر توسط فرزندان شهیدان سید محمد عظیمی‌نیا و نیک فرجام از دیگر بخش‌های این کنگره بود.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سخنانی بیان کرد: همه ما قدردان خون شهدا هستیم و هرگز نباید ایثار و از جان گذشتگی آن‌ها را از یاد ببریم. مقام معظم رهبری نیز بارها این توصیه را داشته‌اند که باید قدردان شهدا و خانواده آن‌ها باشیم و با دیدارهایمان از آنها قدردانی و دلجویی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگری آنها برای جامعه ما و جهان اسلام یک ضرورت است و هرگز نباید فراموش شود. در همین راستا، حدود ۳۰۰ خانواده شهید از شهدای کشورمان و ۴۵۰ نفر از خانواده‌های شهدای استان خراسان رضوی در این مراسم حضور دارند.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی طی سخنانی در این کنگره گفت: شهید یک افتخار بزرگ برای همه ماست. شهید از ناحیه شهادت است. ما از این واژه و کلمه در مواقع مختلف استفاده می‌کنیم. زمان اسلام آوردن می‌گوییم «اشهد ان لا اله‌ الا الله»، یعنی از همین‌جا شهادت را آغاز می‌کنیم. شهادت می‌دهیم که معبودی جز خداوند وجود ندارد.

وی در همین رابطه ادامه داد: شهادت یک اعلام است. هر کجا که آگاهی وجود دارد، آن آگاهی در منصه ظهور قرار می‌گیرد و در برابر چشم جهانیان به بیانِ مناسب اعلام می‌شود و آن پرچم به اهتزاز درمی‌آید؛ آنجا شهادت است. شهید هم از همین ریشه است.

روحانی همچنین گفت: جنگ، جنگ هواپیما، موشک، ناوچه، هلی کوپتر و یا لشکرهای پیاده و زرهی نیست. واقعیت جنگ، جنگ میان اراده‌ها است. دو اراده رو در روی هم قرار می‌گیرند. همیشه هم این دو اراده مقابل هم بوده و خواهند بود.

وی افزود: جنگِ فرهنگی پایان نمی‌پذیرد. ما فکر می‌کنیم جنگ بین دنیای اسلام و کفر است. طاغوت می‌تواند درون و بیرون دنیای اسلام باشد. جنگ فرهنگی ادامه دارد و پایانی برای آن نیست.

امسال به مناسبت نامگذاری مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، این شهر مقدس میزبان «کنگره بین‌المللی بزرگداشت روز شهدا» بود. در این کنگره از ۲۸ نفر از خانواده‌های شهید جهان اسلام که از کشورهای لبنان، سوریه، تونس، عراق، پاکستان و بوسنی بوند تقدیر شد. همچنین ۱۶ نفر از این تعداد از دست ریاست جمهوری تندیس ایثار دریافت کردند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها