هشدار جنبش "نجباء" عراق به ترکیه

هشدار جنبش
چهارشنبه 18 اسفند 1395 - 23:10

حنبش "نجباء" عراق درباره ادامه حضور نیروهای ترکیه در شمال عراق، به آنکارا هشدار داد.

العالم – عراق

جنبش "نجباء" عراق از گروه های بسیج مردمی این کشور، به آنکارا هشدار داد که اگر فشارهای سیاسی در مقابل حضور نیروهای ترکیه در شمال عراق کارساز نشود، با این نیروها به شیوه ای دیگر برخورد خواهد کرد.

"هاشم الموسوی" سخنگوی جنبش "نجباء" عراق امروز چهارشنبه در نشست خبری در محل خبرگزاری تسنیم در خصوص حضور نیروهای نظامی ترکیه در "«بعشیقه" عراق گفت: "در پارلمان عراق حضور نیروهای ترکیه را اشغالگری خوانده‌اند. ما همه فشارهای سیاسی را برای عقب‌نشینی ترکیه به کار گرفته‌ایم و اگر این فشارها به نتیجه نرسد به اقدام نظامی متوسل میشویم. ترکیه به بهانه جنگ فرقه ای مانع حضور نیروهای حشد الشعبی در تلعفر می‌شد".

وی با بیان اینکه رویای امپراتوری عثمانی در سوریه از هم پاشید گفت: "ما از سوریه خارج نمی‌شویم تا این که آخرین تروریست خارج شود. ما به خاطر طوایف و مذاهب مختلف در سوریه می‌جنگیم و به هیچ عنوان تغییر جمعیتی را دنبال نمی‌کنیم. بعد از پیروزی‌های اخیر سپاه آزادسازی جولان را تشکیل داده‌ایم. این سپاه آموزش دیده است و نقشه‌های دقیقی دارد. اگر حکومت سوریه درخواست کند ما آماده ایم که با هم‌پیمانان‌مان در آزاد‌سازی جولان وارد شویم".

وی گفت: "اجازه نمی‌دهیم کشورهای عربی و اسلامی در منطقه به کشورهای کوچک در مقابل اسراییل تبدیل شوند".

213
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها