کاهش کم‌سابقه بهای نفت و طلا

کاهش کم‌سابقه بهای نفت و طلا
پنج‌شنبه 19 اسفند 1395 - 08:16

بهای جهانی نفت و طلا علی‌رغم تجربه کردن افزایشی اندک در ساعات اخیر، چهارشنبه را با نزولی چشمگیر به پایان رساندند.

العالم

به نقل از رویترز؛ بهای جهانی نفت صبح روز پنجشنبه اندکی افزایش یافت. پایبندی اعضای اوپک به توافق نفتی کاهش تولیدات، مهمترین علت افزایش بهای طلای سیاه در ساعات اخیر عنوان شده است؛ اما افزایش ذخایر نفت آمریکا مانع از اوج‌گیری بیشتر بهای نفت شده است. بهای طلای سیاه روز چهارشنبه نزولی کم‌سابقه را تجربه کرد.
روز چهارشنبه وزیر نفت کویت اعلام کرد پایبندی اوپک به توافق کاهش تولیدات از اهداف از پیش تعیین‌شده نیز فراتر رفته و در ماه فوریه به 140 درصد رسیده است، و پایبندی اعضای غیر عضو به این توافق نیز 50 تا 60 درصد بوده است.
صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (شاخص بین‌المللی) با 46 سنت افزایش (0.87 درصد) به 53 دلار و 57 سنت رسید. بهای شاخص نفت برنت دیروز در پی انتشار گزارش‌هایی در خصوص افزایش کم‌سابقه ذخایر نفت آمریکا 5 درصد کاهش یافته بود. امروز صبح همچنین هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) با 34 سنت افزایش (0.68 درصد)، 50 دلار و 62 سنت معامله شد. بهای شاخص نفت پایه آمریکا روز چهارشنبه 5.3 درصد کاهش را تجربه کرده بود که کمترین بهای آن از ماه دسامبر سال گذشته محسوب می‌شود.
به گفته مایکل مک‌کارتی، استراتژیست ارشد بازار در مؤسسه «سی‌ام‌سی مارکتس» در سیدنی، افزایش بهای شاخص‌های نفت در روز پنجشنبه می‌تواند کوتاه‌مدت باشد. وی افزود: «یکی از عواملی که قیمت‌های نفت را تحت فشار قرار داده است، افزایش ارزش دلار آمریکا به دلیل احتمال بالا رفتن نرخ بهره در این کشور است.»
ارزش دلار آمریکا به دلیل بهبود فراتر از سطح انتظار بازار مشاغل در این کشور و احتمال بالا رفتن نرخ بهره، در حال افزایش است. همچنین هفته گذشته ذخایر نفت در آمریکا – بزرگترین مصرف‌کننده نفت جهان – 8.2 میلیون بشکه افزایش یافت؛ در حالی که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند ذخایر نفت این کشور تنها 2 میلیون بشکه افزایش خواهد یافت.
قرار است 26 مارس (17 روز دیگر) جلسه‌ای در سطح وزرا به میزبانی کویت برگزار شود تا سطح پایبندی اعضای اوپک و کشورهای غیر عضو به توافق نفتی کاهش تولیدات ارزیابی شود.
این در حالی است که بهای جهانی طلا صبح روز پنجشنبه ساعاتی با‌ثبات را سپری می‌کند؛ در حالی که بهای فلز زرد دیروز به پایینترین سطح در 5 هفته اخیر رسیده بود. هم‌اکنون هر انس طلا با تغییری اندک نسبت به ساعات پایانی معاملات روز گذشته، 1207 دلار و 46 سنت معامله می‌شود. بهای جهانی فلز زرد دیروز به پایینترین سطح در 5 هفته اخیر رسید و 1206 دلار و 5 سنت در ازای هر انس معامله شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها