49 کشته؛ آمار حمله دیروز به کابل

49 کشته؛ آمار حمله دیروز به کابل
پنج‌شنبه 19 اسفند 1395 - 12:22

تاکنون 49 نفر بر اثر حمله روز گذشته گروه تروریستی داعش به یک بیمارستان نظامی در کابل جان خود را از دست داده اند.

العالم - آسیا

به نقل از رویترز؛ بنا بر اعلام یک مقام افغان، تاکنون بر اثر حمله روز گذشته گروه تروریستی داعش به یک بیمارستان نظامی در کابل 49 نفر کشته و ده‌ها نفر مجروح شده اند.
سلام رسولی، مدیر بیمارستان‌های کابل گفت 49 نفر بر اثر حمله به بیمارستان سردار محمد داوودخان در روز چهارشنبه جان خود را از دست داده اند و دست‌کم 63 نفر مجروح شده اند.
ابهاماتی در خصوص آمار و ارقام مرتبط با این حمله تروریستی وجود دارد و یک مقام امنیتی از زخمی شدن بیش از 90 نفر خبر داد. پیش‌تر آمارها از کشته شدن بیش از 30 نفر و مجروح شدن 50 نفر در این حمله حکایت داشت.
افراد مسلح روز گذشته با حرکت در این بیمارستان 400 تختخوابی به پزشکان، پرستاران و بیماران شلیک کردند و به مدت چندین ساعت با نیروهای امنیتی به زد و خورد پرداختند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این عملیات پیچیده را بر عهده گرفته است.
نجات‌یافتگان از مخفی کردن خود در اتاق‌های بیمارستان برای در امان ماندن از تروریست‌ها که به سلاح‌های خودکار و نارنجک‌های دستی مسلح بودند، سخن گفتند. این تهاجم هماهنگ با یک حمله انتحاری در برابر بیمارستان آغاز شد.
محمد نبی، پزشکی که با یک پای شکسته از این حمله جان سالم به در برد گفت در ابتدا درک این که چه اتفاقی در حال رخ دادن است دشوار بود؛ چرا که افراد مسلح که کت‌های سفید پزشکان را پوشیده بودند، سلاح‌های مخفی خود را خارج کردند و به تیراندازی پرداختند.
حمله به بزرگترین بیمارستان نظامی افغانستان – در مجاورت سفارت آمریکا که از آن به شدت حفاظت می‌شود – بر هشدارهای مقامات امنیتی در خصوص افزایش حملات پردامنه در کابل در سال جاری مهر تأیید می‌زند. شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای این حمله را محکوم کرد و از همه کشورها خواست با دولت افغانستان همکاری کنند تا افراد مسئول به عدالت سپرده شوند و از تأمین مالی تروریسم جلوگیری به عمل آید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها