سهم ۳۰ درصدی ریزگردها در آلودگی هوای کرج

سهم ۳۰ درصدی ریزگردها در آلودگی هوای کرج
پنج‌شنبه 19 اسفند 1395 - 13:06

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز از سهم ۶۲ درصدی خوردروها در آلودگی هوای کرج خبر داد و گفت: ۲۸ درصد از منابع آلاینده متحرک سهم اتوبوس های واحد و ۲۰ درصد مربوط به تاکسی‌ها است.

العالم-ایران
 حسین محمدی در نهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز که صبح پنجشنبه(19 اسفندماه) در استانداری البرز برگزار شد، گفت: در ۱۱ ماه سال ۹۵ حدود ۲۹۳ روز هوای پاک و سالم داشتیم که در مقایسه با سال های ۹۱ و ۹۲ حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است. در حالی که منابع آلاینده استان طی چند سال اخیر ۳۰ درصد افزایش داشته اما روزهای ناسالم ما ۳۳ درصد کاهش یافته است.

وی به نقش ریزگردها در آلودگی هوا اشاره و اعلام کرد: این پدیده در سال‌های اخیر رو به افزایش گذاشته است و ۲۵ تا ۳۰ درصد آلودگی هوا ناشی از همین پدیده است.

محمدی با بیان اینکه ۶۲ درصد از آلودگی ناشی از منابع متحرک و ۳۸ درصد آن به دلیل منابع ثابت است، ادامه داد: از منابع متحرک ۲۸ درصد سهم اتوبوس‌های واحد، ۲۰ درصد تاکسی‌ها و ۱۹ درصد سهم سواری‌هاست.

وی به آلودگی ناشی از منابع ثابت اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد از این سهم ناشی از واحدهای صنعتی و ۱۱.۵ درصد به دلیل منابع خانگی و تجاری است.

ایسنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها