پاسخ منفی مصر به درخواست مبارک برای سفر به عربستان

پاسخ منفی مصر به درخواست مبارک برای سفر به عربستان
پنج‌شنبه 19 اسفند 1395 - 15:10

در پی در خواست حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر برای سفر به عربستان، نظام حاکم مصر اعلام کرد ممنوعیت سفر مبارک به خارج همچنان به حال خود باقی است.

العالم-مصر
به گزارش  روزنامه المصریون، پس از درخواست حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر مبنی بر سفر به عربستان سعودی، نظام حاکم مصر با اشاره به لزوم ادامه تحقیقات در خصوص درآمدهای غیرقانونی و غیرمشروع مبارک، از ادامه ممنوع السفر بودن او خبر داد.

روزنامه های عربی جزییات تازه‌ای را در این خصوص فاش کردند از جمله اینکه یک گزارش مطبوعاتی لبنانی حاکی از این است که نظام عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر، با اعلام لزوم اقدامات جدید در خصوص مبارک در آینده، درخواست او برای سفر به عربستان را بی حاصل گذاشتند.

در این میان روزنامه الاخبار اعلام کرد که مسئولان مصری دستوراتی به نهاد تحقیق در مورد درآمد های غیرقانونی داده است مبنی بر اینکه ممنوع السفر بودن مبارک که دستور آن پس از انقلاب مصر صادر شد، همچنان به حال خود باقی بماند.

این دستور با این عنوان صادر شده است: « کسانی که در کشور فساد کرده و تلاش داشتند از اوضاع به نفع خود بهره برداری کنند، اجازه سفر ندارند».

همچنین اعلام شده است، دو پسر مبارک در فعالیت سیاسی کشور و یا اوضاع عمومی آن جایگاهی ندارند و تماس های آنان با رهبران عرب خارج از کشور، غیر قابل قبول است.

در این میان فرید الدیب وکیل مدافع مبارک اعلام کرد، اقدامات قانونی را انجام داده است تا به مبارک اجازه داده شود در آینده از کشور خارج شود از همین رو به تمام اقداماتی که در مسیر سفر او به خارج مانع تراشی می کند، اعتراض خواهد کرد.

الدیب اکنون اقدمات قانونی را برای آزادی مبارک و بازگشت به منزلش را آغاز کرده است تا جایی که با ارسال نامه ای به دادستانی کل درخواست کرده است پس از برائت مبارک از دست داشتن در کشتار تظاهرات کنندگان در انقلاب 25 ژانویه 2011 مقدمات آزادی او فراهم شود.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها