کابوس اپل؛ افزایش میزان خرابی گوشی‌های آیفون

کابوس اپل؛ افزایش میزان خرابی گوشی‌های آیفون
پنج‌شنبه 19 اسفند 1395 - 15:14

در سال‌های گذشته همیشه آمار خرابی گوشی‌های اندرویدی بیش از آیفون بود، اما مبنی بر گزارشی که چند ماه قبل منتشر شد میزان خرابی گوشی‌های آیفون در سال ۲۰۱۶ بیشتر بوده است و این امر تبدیل به کابوسی برای مسئولان اپل گردید.

العالم - گوناگون
 

 آخرین گزارش عیب یابی بلانکو (Blancco) در سه ماه آخر سال ۲۰۱۶، خرابی آیفون‌ها ۶۲ درصد بوده که این رقم در مدت مشابه برای گوشی‌های اندروید ۴۷ درصد است. این ارقام خبر از تفاوت چشمگیر میزان خرابی‌ها در گوشی‌های اندروید و ios دارد.
در این بین آیفون ۶ نسبت به سایر مدل‌های از میزان خرابی بیشتری برخوردار بوده، به همین علت به عنوان بدترین گوشی هوشمند سال ۲۰۱۶ شناخته شده است. جدیدترین مدل‌های کمپانی اپل، یعنی و آیفون ۷ پلاس نیز از این مشکل مستثنی نبوده و میزان خرابی آنها در سه ماهه‌ی پایانی سال گذشته برابر ۳۳ درصد بوده است.
کرش کردن برنامه‌ها، داغ شدن بیش از اندازه گوشی و مشکلات هدفون اصلی‌ترین مشکلاتی بودند که در این مدت اپل با آنها دست به گریبان بود. بعلاوه در سال گذشته اپلیکیشن‌های محبوب شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک، اینستاگرام و اسنپ چت به دفعات در این گوشی‌ها عملکرد نامطلوبی داشته‌اند.
از طرف دیگر گوشی‌های اندرویدی به طور مستمر در حال بهبود دادن عملکر خود بودند بطوریکه از میزان خرابی ۸۵ درصدی در سه ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۵ به ۴۷ درصد در سال ۲۰۱۶ رسیدند که تفاوت فاحش این ارقام حاکی از بهبود یافتن این گوشی‌هاست.
مشکلات مربوط به دوربین، شارژ باتری و یو اس بی سه مشکل اصلی گوشی‌های اندرویدی بوده‌اند. در پنج ماه گذشته، از بین تولید کنندگان گوشی‌های اندرویدی، سامسونگ بیشترین میزان خرابی را داشته است. البته لازم به ذکر است که این میزان از ۴۳ درصد در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ به ۱۶ درصد در سه ماهه آخر سال کاهش یافت.

منبع : click

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها