سفیر فرانسه در واشنگتن:

پیروزی لوپن در انتخابات فرانسه فاجعه جهانی است

پیروزی لوپن در انتخابات فرانسه فاجعه جهانی است
پنج‌شنبه 19 اسفند 1395 - 18:40

سفیر فرانسه در واشنگتن گفت اگر ‏مارین لوپن، رهبر ‏جبهه ملی فرانسه و ‏نامزد راستگرایان ‏تندرو این کشور در ‏انتخابات ریاست جمهوری ‏سال 2017 پیروز شود فاجعه ای برای کل جهان خواهد بود.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، ژرار آرو(Gérard Araud‏) سفیر فرانسه در آمریکا گفت:‏ اگر لوپن فرانسه را از اتحادیه اروپا و منطقه یورو خارج کند اتحادیه اروپا فرو خواهد پاشید و این نهاد بدون فرانسه دیگر اهمیتی ندارد.

آرو افزود: ‏خروج فرانسه از اتحادیه اروپا به معنای فروپاشی یورو و وقوع بحران مالی است که پیامدهای اقتصادی و مالی منفی آن دامن کل جهان را خواهد گرفت.

پیشتر تیه ری دانا سفیر فرانسه در ژاپن نیز درباره احتمال پیروزی لوپن در انتخابات ریاست جمهوری امسال فرانسه هشدار داده و اعلام کرده بود در صورتی که لوپن در انتخابات پیروز شود وی دیگر حاضر نیست سفیر کشورش در ژاپن باشد.

وزارت امور خارجه فرانسه امروز در واکنش به این اظهار نظرها اعلام کرد وظیفه یک سفیر نیست که این گونه اظهار نظر کند اما این حق برای سفیران کشور محفوظ است که از سمت خود کناره گیری کنند.

ژان-مارک ارو، وزیر امور خارجه فرانسه، امروز در نامه ای برای سفیران فرانسه در کشورهای خارجی وظایف دیپلماتیک آنان را  گوشزد کرد و گفت آنها باید درانتخابات اصل بی طرفی را رعایت کنند.

ناظران و کارشناسان مسائل سیاسی و اجتماعی در فرانسه می گویند با توجه به حوادث غیر منتظره ای که تاکنون در تبلیغات و کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری فرانسه روی داده است بعید نیست مارین لوپن در آن پیروز شود.

پربیننده ترین خبرها