نظر کردها درباره دخالت ترکیه در آزادسازی رقه

نظر کردها درباره دخالت ترکیه در آزادسازی رقه
پنج‌شنبه 19 اسفند 1395 - 21:47

"نیروهای دموکراتیک کرد" سوریه مورد حمایت آمریکا، امروز(پنجشنبه) در دیدار با مقام های آمریکایی اعلام کردند: امکان ندارد ترکیه در حمله برای بازپس گیری شهر رقه از کنترل تروریست های داعش شرکت داشته باشد.

العالمسوریه

به گزارش شبکه اسکای نیوزعربی، "طلال سیلو" سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه تصریح کرد: ترکیه، اشغالگر است و امکان ندارد به این کشور اجازه بدهند مناطق دیگری از خاک سوریه را اشغال کند.
به گفته سیلو، این نیروها در دیدار ماه گذشته با "جان مک کین" سناتور آمریکایی و مسئولان نظامی در شمال سوریه، نامه ای در این باره به آنها تحویل داده اند.
گفتنی است که نیروهای دموکراتیک کرد تا چند هفته دیگر به حومه شهر رقه می رسند چرا که در این هفته آخرین راه ارتباطی اصلی به این شهر را به کنترل درآوردند.
در همین حال "بن علی ییلدریم" نخست وزیر ترکیه روز (سه شنبه) با انتقاد از واشنگتن اظهارداشت: متاسفانه برخی از متحدان ترکیه، یگان های مدافع خلق کرد در سوریه را به عنوان شریک خود در جنگ علیه داعش برگزیده اند.
ترکیه مدعی است که گروه‌های کُرد با حزب دموکراتیک کُردستان از سه دهه پیش تاکنون در فعالیت‌های مسلحانه در ترکیه ارتباط دارد.
221

پربیننده ترین خبرها