دولت ترامپ، عوامل افشای اطلاعات سیا را تهدید کرد

دولت ترامپ، عوامل افشای اطلاعات سیا را تهدید کرد
جمعه 20 اسفند 1395 - 10:04

مایک پنس معاون رئیس آمریکا تأکید کرد از هیچ گونه تلاشی برای یافتن عوامل افشا و انتشار اطلاعات محرمانه درباره روش های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای مراقبت، استراق سمع و جاسوسی دریغ نخواهد کرد.

العالم - آمریکا

مایک پنس امروز جمعه در گفتگو با شبکه "فاکس نیوز" وابسته به جمهوری خواهان آمریکا گفت: در صورتی که اطلاعات منتشر شده، صحت داشته باشد ما با یکی از بزرگترین عملیات نفوذ مواجه هستیم که امنیت ملی آمریکا را به خطر می اندازد.
معاون ترامپ، دولت باراک اوباما را مسئول افشای این اطلاعات دانست و احتمال داد اطلاعات محرمانه در دوره رئیس جمهور سابق آمریکا به سرقت رفته باشد.
پنس با وجود اینکه اظهار داشت درباره صحت اطلاعات منتشر شده اطمینان ندارد، برای توجیه این مسأله مدعی شد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) حق ندارد از تکنولوژی های جاسوسی و مراقبت مذکور در این اسناد برای جاسوسی علیه شهروندان آمریکا در داخل خاک آن کشور استفاده کند.
یادآور می شود پایگاه مشهور ویکیلیکس در روزهای اخیر اسناد محرمانه لو رفته ای از سازمان سیا منتشر کرده است که از ابزارهای مورد استفاده برای نفوذ به دستگاههای کامپیوتر، تلفن های همراه و تلویزیون ها پرده برمی دارد. براساس این اسناد سیا از یک مجموعه ابزار و برنامه های مخفی و محرمانه بهره می گیرد که مقاومت در مقابل آنها دیگر، غیر ممکن است. از جمله این روش ها و ابزارها، هک کردن، ویروس ها و بدافزارهایی است که هنوز ابزاری برای مقاومت در برابر آنها و مبارزه با آنها وجود ندارد.
216
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها