انتقاد روسیه از سازمان منع سلاح های شیمیایی

انتقاد روسیه از سازمان منع سلاح های شیمیایی
شنبه 21 اسفند 1395 - 13:16

وزارت دفاع روسیه سازمان منع سلاح های شیمیایی را به کُندی در تحقیقات مربوط به حملات شیمیایی تروریست ها به شهر حلب سوریه متهم کرد.

العالم سوریه

وزارت دفاع روسیه از عملکرد سازمان منع سلاح های شیمیایی در سوریه انتقاد کرد و افزود : این سازمان از چندین ماه پیش درباره استفادۀ افراد مسلح از سلاح های شیمیایی در حلب در سال 2016 تحقیق می کند و این تحقیقات هنوز به پایان نرسیده است .
ایگور کناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد : سازمان منع سلاح های شیمیایی اخبار موجود در شبکه های اجتماعی را درباره استفاده نیروهای دولتی سوریه از سلاح های شیمیایی باور می کند.
ژنرال کناشنکوف گفت: سازمان منع سلاح های شیمیایی نمونه هائی از خاک شهر حلب را که حاوی آثار استفادۀ افراد مسلح از سلاح های شیمیایی است ، بررسی می کند ولی این بررسی بیش از حد لازم زمان برده و طولانی شده است .
کناشنکوف خاطرنشان کرد: فعالان شبکه های اجتماعی بدون هیچ مدرک و دلیلی نیروهای دولتی سوریه را به استفاده از سلاح های شیمیایی متهم می کنند و مساله عجیب اینکه سازمان منع سلاح های شیمیایی اظهارات کاربران را باور می کند. آیا وقت آن نرسیده است که این سازمان در عملکرد خود بازنگری کند؟
وزارت دفاع روسیه نوامبر 2016 اعلام کرد که افراد مسلح از سلاح های شیمیایی برای کشتار مردم حومۀ شهر حلب استفاده کرده اند . نظامیان روس همان زمان مهماتی در منطقه معراته ام حوش در حومۀ شهر حلب پیدا کردند که حاوی گاز سمی خردل بود.

214

 

پربیننده ترین خبرها