گروگانِ‌ النصره: وقتی این تروریست‌ها به لندن برسند..

گروگانِ‌ النصره: وقتی این تروریست‌ها به لندن برسند..
شنبه 21 اسفند 1395 - 21:41

یک روزنامه نگار آمریکایی که دو سال را گروگان جبهه النصره در سوریه گذراند، تاکید کرد که غرب، از تهدید واقعی که گروه های مسلح حتی برای کشورهای غربی دارند، بی اطلاع است.

العالم سوریه

"پیتر تئو کورتیس" روزنامه نگار آمریکایی که دو سال در گروگان جبهه النصره بود، در گفت وگو با شبکۀ "روسیا الیوم" گفت: غرب، از تهدید واقعی که گروه های مسلح دارند بی خبر است، از جمله گروه هایی که خودشان آن ها را گروه های مخالف میانه رو می نامند.

وی خاطر نشان کرد که بارها موفق به فرار شد اما عناصر گروه موسوم به ارتش آزاد، هر بار او را به زندان های جبهه النصره که شاخه ای از گروه تروریستی القاعده است، بر می گرداندند.

عناصر جبهه النصره که نام خود را به "جبهۀ فتح شام" تبدیل کرده است، در پاییز 2012 این روزنامه نگار آمریکایی را در جنوب ترکیه ربودند و از در قبال جانش، باجی چند میلیون دلاری از خانواده اش درخواست کردند.

به گفتۀ جان کری وزیر خارجۀ سابق آمریکا، واشنگتن از بیش از 20 کشور درخواست کرد که در آزادسازی این شخص کمک کنند و این شخص، سرانجام در شرایطی نامشخص در ماه آگوست سال 2014 در روستای آل رافد در نزدیکی بلندی های جولان آزاد شد.

این روزنامه نگار آمریکایی خاطر نشان کرد: کشورهای غربی، از وقایعی که در شهر حلب روی داد و به آزادی این شهر انجامید، تصوری مخدوش دارند، زیرا اکثر اتهاماتی که در این ماجرا به روسیه وارد شد، ناشی از بی اطلاعی از وقایع این شهر، یا نفهمیدن مضمون گزارش های ویدئویی بود، تمام حرف و حدیث هایی که دربارۀ حلب مطرح می شد، فاقد سند و مدرک بود.

این روزنامه نگار آمریکایی تصریح کرد: غرب، تنها زمانی متوجه حجم تهدیدها در سوریه می شود که این تروریست ها با مسلسل ها یا بمب هایشان در پاریس و لندن ظاهر شوند. این گروه ها، مقادیر عظیمی سلاح در اختیار دارند و استان ادلب، تقریبا به طور کامل زیر سایه قوانین ناعادلانۀ این گروه ها اداره می شود و من شخصاً بر اساس همین قوانین محاکمه شدم.

205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها