فروریختن 3784 تن مواد غذایی در شهر دیرالزور

فروریختن 3784 تن مواد غذایی در شهر دیرالزور
يکشنبه 22 اسفند 1395 - 19:42

نماینده برنامه جهانی غذا در سوریه گفت: مقدار مواد غذایی و امدادی که برنامه جهانی غذا با هواپیما برای ساکنان محاصره شده در شهر دیرالزور در شرق سوریه فروریخته است به 3784 تن مواد مختلف رسید.

العالم - سوریه

یعقوب کرن نماینده برنامه جهانی غذا در سوریه خاطرنشان کرد، روز دوشنبه گذشته 200 بسته انواع مختلف مواد غذایی برای ساکنان دیرالزور فروریخته شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی گفت: برنامه جهانی غذا کمک های غذایی خود را به صورت ماهیانه در مناطق مختلف سوریه توزیع می کند و با حمایت بین المللی توانسته است کمک های غذایی اضطراری برای نیازمندان تهیه کند.

کرن تصریح کرد، اتحادیه اروپا از جمله پنج حامی بزرگ برنامه جهانی غذا در بحران سوریه است و در سال 2016 کمک هایی به ارزش یازده میلیون یورو به این برنامه ارائه کرد.

وی افزود، برنامه جهانی غذا دویستمین عملیات فروریختن کمک ها برای ساکنان محاصره شده دیرالزور را که شمار آنها به 93500 نفر می رسد اجرا کرد.

کرن همچنین گفت: برنامه جهانی غذا این ماه برای نخستین بار توزیع وعده غذایی در میان دانش آموزانی را که در مدارس ابتدایی دولتی در شهر حلب درس می خوانند آغاز کرد. دسترسی برنامه جهانی غذا به این مدارس قبلا به علت حضور گروه های مسلح در این مناطق، دشوار بود. این وعده های غذایی تاکنون شامل 15 هزار کودک در 30 مدرسه در حلب شده است.

نماینده برنامه جهانی غذا در سوریه با اشاره به مشکلات واقعی کودکان حلب افزود: بسیاری از این کودکان سالهاست مدرسه نرفته اند زیرا خارج شدن از خانه به علت ادامه داشتن درگیری ها اقدامی خطرناک بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها