جلوگیری از ورود فعال انگلیسی به فلسطین اشغالی

جلوگیری از ورود فعال انگلیسی به فلسطین اشغالی
دوشنبه 23 اسفند 1395 - 14:04

رژیم صهیونیستی مانع از ورود یک فعال انگلیسی حامی تحریم رژیم اسرائیل به فلسطین اشغالی شد.

العالم - فلسطین

به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ یک فعال انگلیسی که از حامیان تحریم اسرائیل به دلیل اشغال فلسطین از سوی این رژیم محسوب می‌شود، از ورود به فلسطین اشغالی منع شد. این خبر را مقامات اسرائیلی روز دوشنبه اعلام کردند.
بنا بر مندرجات بیانیه نهاد مهاجرت اسرائیل، «هیو لنینگ،» رئیس «کمپین همبستگی با فلسطین» که مقر آن در لندن قرار دارد یکشنبه شب نتوانست از طریق فرودگاه «بن گوریون» در تل‌آویو وارد فلسطین اشغالی شود. دلیل اتخاذ این تصمیم، «اقدامات ادامه‌دار برای ترغیب به تحریم اسرائیل» عنوان شده است.
وی دوشنبه صبح به لندن بازگشت. سازمانی که «لنینگ» ریاست آن را بر عهده دارد یکی از بزرگترین سازمان‌های مروج تحریم اسرائیل و سلب مشروعیت از این رژیم در انگلیس و اروپا به شمار می‌رود.
مقامات اسرائیل همچنین وی را به داشتن ارتباط با رهبران حماس در غزه متهم کردند. سازمان لنینگ هنوز به درخواست‌ها برای پاسخ به اتفاقات اخیر واکنشی نشان نداده است.
اسرائیل تلاش‌های خود را برای مقابله با افراد و سازمان‌هایی که تحریم این رژیم را به دلیل اشغال 50 ساله اراضی فلسطینیان در دستور کار خود قرار می‌دهند، تشدید کرده است. هفته گذشته پارلمان اسرائیل قانونی را تصویب کرد که از ورود اتباع خارجی حامی تحریم این رژیم به سرزمین‌های اشغالی جلوگیری می‌کند. این اقدام با انتقاد گروه‌های حقوق بشری و مخالفان نتانیاهو و کابینه وی مواجه شده است.
البته لنینگ به دلیل تقاضای دو وزیر در کابینه اسرائیل نتوانست به سرزمین‌های اشغالی وارد شود و قانون جدید پارلمان در مورد وی به اجرا گذاشته نشد.

پربیننده ترین خبرها