مدرکی وجود ندارد؛

مشاور کاخ سفید، ادعای شنود مکالمات ترامپ را رد کرد

مشاور کاخ سفید، ادعای شنود مکالمات ترامپ را رد کرد
دوشنبه 23 اسفند 1395 - 22:58

کلیان کانوی مشاور ارشد کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که مدرکی برای حمایت از ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درخصوص شنود تلفن‌هایش از سوی اوباما در اختیار ندارد.

العالم-آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وی پیشتر گفته بود که ترامپ ممکن است با استفاده از روش های دیگری مورد جاسوسی قرار گرفته باشد.

دولت ترامپ تحت فشار فزاینده ای است تا در مورد ادعای مطرح شده مبنی بر شنود مکالماتش از سوی باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا، مدرک ارائه دهد.

در همین حال، کانوی گفت: من هیچ مدرکی در اختیار ندارم و بسیار خوشحالم که کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا این مساله را در دست بررسی دارد.

مشاور ارشد ترامپ برای توضیح در مورد سخنان پیشین خود تحت فشار قرار گرفته است. وی پیشتر گفته بود که دولت اوباما دستور جاسوسی از ترامپ را صادر کرده بود.

کانوی در مصاحبه ای که روز یکشنبه منتشر شد، گفت: راه های بسیاری برای جاسوسی از هم وجود دارد. از طریق تلفن ها و راه های دیگری می توان فردی را زیرنظر گرفت و این واقعیت دنیای مدرن است.

اما وی روز دوشنبه سخنان خود را پس گرفت و گفت که منظورش جاسوسی به طور کلی بوده و ادعای رئیس جمهوری در مورد کار گذاشتن دستگاه شنود در برج ترامپ را در بر نگرفته است.

با این حال، ترامپ از رسانه ها در مورد نحوه رفتار با کانوی انتقاد کرد و این رفتار را گستاخانه خواند.

باراک اوباما و همچنین جیمز کلپر مدیر سابق اطلاعات ملی وی صدور فرمان عملیات شنود علیه ترامپ را رد کردند. این در حالی است که کاخ سفید در دوره زمامداری ترامپ پایش را در یک کفش کرده و خواستار تحقیقات کنگره در مورد ادعای شنود است.

رئیس جمهوری خواه و دموکرات های ارشد کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان با ارسال نامه ای برای وزارت دادگستری آمریکا خواستار ارائه مدرک در حمایت از ادعای ترامپ تا امروز (دوشنبه) شدند.

جان مک کین جمهوری خواه ارشد آمریکا و منتقد ترامپ روز گذشته (یکشنبه)، رئیس جمهوری آمریکا را به چالش کشید و خواستار اثبات ادعای شنود از طرف وی یا پس گرفتن آن شد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها