انتقاد روسیه از برخورد دوگانۀ غرب با سوریه

انتقاد روسیه از برخورد دوگانۀ غرب با سوریه
سه شنبه 24 اسفند 1395 - 04:58

وزارت امور خارجه روسیه حملات انتحاری دمشق را محکوم؛ و غرب را به برخورد دوگانۀ با سوریه متهم کرد.

العالم سوریه

وزارت خارجه روسیه، دوشنبه حملات تروریستی دمشق را تازه ترین اقدام وحشیانۀ تروریست ها خواند و به خانواده های قربانیان تسلیت گفت و برای مجروحین بهبودی آرزو کرد.

حملات تروریستی شهر دمشق در روز شنبه 21 اسفند ماه، 74 کشته و 120 زخمی برجای گذاشت.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای بر لزوم آغاز تحقیقات درباره حملات دمشق تأکید کرد و افزود: عاملان حملات دمشق باید شناسایی شوند و به سزای اعمال خود برسند.

روسیه خواستار جلوگیری از تحقق توطئه های تروریست شد و اعلام کرد: تروریست ها درپی به بن بست کشاندن تلاش های جامعه جهانی در آستانه و ژنو هستند تلاش هائی که با هدف " تضمین تداوم آتش بس در سوریه، هماهنگ کردن مبارزۀ سوری ها با با تروریسم، حل سیاسی بحران این کشور از طریق گفتگوهای فراگیر سوری – سوری و برگزاری مذاکرات براساس قطعنامۀ 2254  شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنان ادامه دارد.

گنادی گاتیلوف معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز دوشنبه اعلام کرد که مسکو درباره جلوگیری کشورهای غربی از صدور بیانیه ای در شورای امنیت برای محکوم کردن حملات دمشق متأسف است.

گاتیلوف در مصاحبه با خبرگزاری اینترفاکس گفت: روسیه بیانیه ای پیشنهادی برای محکوم کردن حملات تروریستی اخیر دمشق آماده کرده بود که کشورهای غربی با کمال تعجب و در برخوردی دوگانه مانع تصویب این بیانیه شدند.

گاتیلوف گفت: هدف از چنین حملات تروریستی جلوگیری از تداوم آتش بس و مذاکرات سوری – سوری است.

 

1

2

 

3

 

4

 

5

 

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها