حمایت اتحادیه علمای سنّی عراق از آیت الله قاسم

حمایت اتحادیه علمای سنّی عراق از آیت الله  قاسم
سه شنبه 24 اسفند 1395 - 05:21

اتحادیه علمای اهل سنت عراق با صدور بیانیه ای از تمامی محافل دینی و اسلامی خواست که به وظیفه خود در مطالبه از رژیم بحرین برای دست کشیدن از تعرض به علمای دینی عمل نمایند.

العالم-عراق

اتحادیه علمای مسلمین عراق در حمایت آیت الله عیسی قاسم با صدور بیانیه ای به رژیم بحرین درباره ادامه اقدامات کنونی اش هشدار داد و از آل خلیفه خواست که منطق عقلانی را در پیش گیرد.

بسم الله الرحمن الرحیم
(وَإِنِ اسْتَنصَرُوکُمْ فِی الدِّینِ فَعَلَیْکُمُ النَّصْرُ)(الانفال :72)صدق الله العظیم

با نزدیک شدن به محاکمه ظالمانه و باطل آیت الله عیسی قاسم که حلقه ای زنجیره محاکمه ها و اقدامات ظالمانه حکومت بحرین است، در سایه کلام الهی که (أن تقوموا لله) دعوت علمای بزرگ بحرین را برای قیام در راه خدا و یاری رساندن به آنها در راستای عمل به (قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَی وَفُرَادَی - سبأ: 46) لبیک می گوییم
از آنجایی که راه و هدف ما یکی و همان سرنگونی ظلم و برپایی عدالت است و این مهم جز با حرکت در مسیر پر صلابتی که انبیای الهی نمایاندند و پیامبر اکرم ص و اهل بیت ع و صحابه بیادگار گذارند امکان پذیر نیست؛ و در راستای لبیک علمای شیعه و اهل سنت عراق به ندای قرآن کریم که (وَإِنِ اسْتَنصَرُوکُمْ فِی الدِّینِ فَعَلَیْکُمُ النَّصْرُ-الانفال:72) تنها به ابراز احساسات و همدردردی در این قضیه اکتفا نکرده بلکه بر ماست که در طی کلامی تعیین کندده و فصل الخطاب و عمل راسخ در راه الهی قیام نماییم ، بر این اساس وظیفه دینی ما بر ما واجب میدارد تا موراد زیر را اعلام نماییم :

1-به حکومت بحرین در خصوص ادامه این راه و روش سرخودانه هشدار داده و خواهانیم که به مسیر منطق عقلانی و حق انسانی و شرعی در تعامل با ملت بحرین ، علمای عظام آن و تحرکات آنان و در راس همه ی آنها فقیه عادل "آیت الله شیخ عیسی قاسم " بازگردد. این متضمن امنیت و حفظ کشور از فتنه ها، رمز صداقت و برقراری حق در بحرین است.

2-ما هیچ امیدی و انتظاری از موسسات بین المللی ای که به توضیحات ناچیز در قبال ملت های مظلوم اکتفا می کنند، نداریم، همچنان که ضد ملت فلسطین و حقوق سلب شده اش موضع میگیرند از قضیه ملت بحرین هم چشم پوشی  می کنند.

3-از حکومت محترم عراق و در راس آن جناب نخست وزیر و وزیر خارجه محترم خواستاریم یا مستقیما و یا از طریق عربستان سعودی در این قضیه دخالت کنند تا اقدامات غیر قانونی حکومت بحرین در قبال علمای دین و در راس آنها آیت الله عیسی قاسم متوقف گردد.

4-از تمامی محافل دینی و موسسات اسلامی خواستاریم تا به وظیفه شرعی خود در مطالبه از حکومت بحرین برای دست کشیدن از تعرض به علمای دین و در راس آنان آیت الله عیسی قاسم عمل نمایند.

5-از جوانان و ملت غیور بحرین مصرانه خواستاریم تا به رهنمودهای علمایشان التزام داشته  و به دفاع از شخصیت پرفروغ ، فقیه جامع الشرایط "آیت الله عیسی قاسم " با جان خود تا حد شهادت اقدام نمایند؛ با اقتدا به آیه کریمه: (وَالَّذِینَ إِذَا أَصَابَهُمُ الْبَغْیُ هُمْ یَنتَصِرُونَ - الشوری: 39).

در پایان یاد آور می شویم که ای پایمردان  ثابت قدم بدانید که خداوند با شماست، از شما طبق نص صریح قرآن کریم حمایت و دفاع مینماید که : (إنَّ اللَّهَ یُدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا - الحج : 38) صدق الله العظیم ..

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها