آتش بس ... علت غیبت مخالفان در مذاکرات آستانه

آتش بس ... علت غیبت مخالفان در مذاکرات آستانه
سه شنبه 24 اسفند 1395 - 21:57

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در مذاکرات آستانه با بیان اینکه طرح موضوع آتش بس علت عدم حضور گروه های مسلح در این مذاکرات است، گفت غیبت مخالفان، از اهمیت این مذاکرات نمی کاهد.

العالم - سوریه
به گزارش خبرنگار العالم، "الکساندر لاورنتیف" امروز عصر در سخنانی در کنفرانس مطبوعاتی در آستانه، پایتخت قزاقستان ضمن ابراز تأسف از عدم شرکت مخالفان در این مذاکرات، بهانه آنها را برای خودداری از شرکت در این مذاکرات، قانع کننده ندانست.
وی با تأکید بر اینکه مذاکرات در شرایط غیر طبیعی انجام می شود تصریح کرد که هر گونه گفتگو از سکوت بهتر است و باید تمام مسائل مطرح شوند.
لاورنتیف گفت به احتمال قوی هیئت مخالفان در مذاکرات فردا هم حضور نخواهند داشت اما ما امیدواریم عاقل باشند. هر چند که عدم شرکت آنها، چیزی از اهمیت این مذاکرات نمی کاهد.
وی با اشاره به مذاکرات فراگیر امروز بین هیئت های ایرانی و ترکیه تصریح کرد که روسیه، ترکیه و ایران مسائل بسیاری برای بحث و تصمیم گیری دارند.
وی خاطرنشان کرد که در حال حاضر موضوع آتش بس در اولویت قرار دارد و گفت که همین موضوع باعث عدم حضور مخالفان شده است. وی همچنین گفت گروه نظارت بر آتش بس و مجازات ناقضان آن، گروهی را برای تبادل اسرا و زندانیان تشکیل داده اند.
نماینده ویژه رئیس جمهور وسیه افزود:"ما با ادعای مخالفان مبنی بر افزایش و تشدید خشونت موافق نیستیم."
لاورنتیف خاطرنشان کرد که در حال حاضر نقشه مهم مناطقی که مشمول طرح آتش بس شده اند، بر روی میز است. وی تصریح کرد: "ما طرح تشکیل هیئت قانونی را پیشنهاد کرده ایم و طرحی را در ارتباط با قانون اساسی دولت سوریه تقدیم کرده ایم. این طرح در حال بررسی است."
وی گفت که فردا ظهر جلسه ای تشکیل خواهد شد و سپس نشست پایانی برگزار می شود.
208

پربیننده ترین خبرها