وزیر‌‌امور‌خارجه ترکیه: اروپا به ترکیه حسادت می کند!

وزیر‌‌امور‌خارجه ترکیه: اروپا به ترکیه حسادت می کند!
سه شنبه 24 اسفند 1395 - 22:48

وزیر امور خارجه ترکیه گفت علت رفتارهای اخیر دولت های اروپایی، حسادت آنها به ترکیه است!

العالم - ترکیه

به گزارش خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو گفت: وضعیت اروپای بیمار را به خوبی درک کردیم. چرا آنها مانع دیدار وزیر امور خارجه ای از کشورشان می شوند؟ من سال قبل هم آنجا رفتم، الآن مگر چه شده است؟ باید صمیمانه بگویم، وضعیت کنونی اروپا موجب نگرانی عمیق ما شده است. چرا که اروپا با سرعت درحال حرکت به لبه پرتگاه است. اروپا در حال حاضر به وضعیت پیش از جنگ جهانی دوم در حرکت است. متاسفانه احزاب میانه رو در این کشورها از شش هفت سال پیش تاکنون سیاست های نژاد پرستانه را به پیش گرفته اند.

چاووش اوغلو افزود: برخی از سیاسیون (اروپایی) هنگام تماس تلفنی با من می گویند از بابت این  حادثه ( جلوگیری از ورود چاووش اوغلو به هلند) بسیار شرمنده هستیم. اما بعدا از هلند اعلام حمایت می کنند. دلیل این رفتار ترس است. می دانیم که به ترکیه حسادت می کنند. ترس آن ها برای این است که در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا جلوی فروپاشی اتحادیه را بگیرند. باید بگویم که ترس هیچ فایده ای برای تغییر سرنوشت اروپا ندارد.

هلند اخیرا دو وزیر ترکیه را از شرکت در تجمعات هوادار اردوغان در اراضی خود منع نمود که به بحران دیپلماتیک میان آمستردام و آنکارا منتهی شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها