تصاویر ... حسنی مبارک در این آپارتمان زندگی خواهد کرد

تصاویر ... حسنی مبارک در این آپارتمان زندگی خواهد کرد
سه شنبه 24 اسفند 1395 - 23:56

مکان زندگی حسنی مبارک رییس جمهور برکنار شده مصر که پس از صدور حکم آزادی توسط دادستان مصر و مرخصی از بیمارستان نظامی المعادی به آن انتقال خواهد یافت، مشخص شده است.

العالم - مصر

به گزارش پایگاه وطن، این مکان، واحد 9 در طبقه دوم مجتمعی با پلاک 4 در خیابان الحجاز در شرق قاهره است که حسنی مبارم، وقتی معاون رییس جمهور بود در آن سکونت دشت اما پس از رسیدن به ریاست جمهوری، به قصر ریاست جمهوری انتقال یافت. آپارتمان مزبور دارای 5 اتاق، یک سالن و کتابخانه است.
کارشناسان روس که ماموریتشان کمک به آموزش و مسلح سازی ارتش مصر قبل از جنگ اکتبر 1973 بود، در این مجتمع می زیستند. پس از مدتی انور سادات رییس جمهور اسبق مصر دستور اخراج مستشاران روس را صادر  کرد و وقتی این مکان تخلیه شد، افرادی مانند مبارک که در آن زمان فرمانده نیروی هوایی مصر بود به آن منتقل شدند. تا سال  1976 در آن بودند. در این سال، سادات، مبارک را به عنوان معاون رییس انتخاب کرد.
مبارک خود این آپارتمان را پس از خروج از زندان برگزید و کارگران مصری اقدام به بازسازی و نظافت آن نمودند. این آپارتمان در منطقه ای ثروتمند نشین می باشد که دارای ساختمان های حکومتی، باشگاه های ورزشی، پارک، کافه تریا و رستوران بوده و شمار زیادی از شخصیت های مصری، نخبگان و خانواده های اصیل مصری در آن ساکنند.
دادستانی مصر، دوشنبه این هفته حکم آزادی مبارک را صادر نمود که چند روز قبل از آن از اتهام قتل تظاهرکنندگان در انقلاب 25 ژانویه 2011 تبرئه شده بود.

206
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها