اردوغان دستور تحریم انتخابات اروپا را صادر کرد!

اردوغان دستور تحریم انتخابات اروپا را صادر کرد!
چهارشنبه 25 اسفند 1395 - 09:10

رئیس جمهور ترکیه گفت که نخواهد گذاشت بحران دیپلماتیک آنکارا با آمستردام فقط با یک عذرخواهی تمام شود و تهدید کرد که مجازات تازه ای ضد هلند وضع خواهد کرد.

العالم ترکیه

"رجب طیب اردوغان"، "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان را به پیوستن به هجمۀ ضد ترکیه متهم کرد و گفت: "مرکل، (در چگونگی تعامل با ترک تبارهای آلمان) تفاوتی با هلند ندارد".

رئیس جمهور ترکیه سپس از ترک تبارهای ساکن در خارج از ترکیه خواست در انتخابات آینده، از رأی دادن به "دولت ها و شخصیت های نژادپرست" در این کشورها خودداری کنند.

اردوغان، زمانی این درخواست را از ترک تبارهای خارج از کشور مطرح کرد که انتخابات پارلمان هلند، امروز (چهارشنبۀ) برگزار خواهد شد و در حال حاضر، نظرسنجی ها، حاکی از پیش افتادن محافظه کاران تندرو به ویژه حزب آزادی است که رویکردی ضد اسلامی دارد و رئیس این حزب، غیرت فیلدرز، اسلام ستیز معروف هلندی است که خواهان خروج این کشور از اتحادیه اروپاست.
علاوه بر این، انتخابات فرانسه و آلمان نیز در سال جاری میلادی برگزار خواهد شد.

تنش میان آلمان و هلند پس از آن بالا گرفت که مقامات هلند، به هواپیمای حامل "مولود چاووش اوغلو" وزیر خارجۀ ترکیه، اجازه فرود در روتردام را ندادند. اوغلو قصد داشت در گردهمایی هواداران اردوغان در روتردام شرکت کند و حمایت آن ها را از اصلاحات قانون اساسی که شامل افزایش اختیارات اردوغان است، جلب کند.

پس از جلوگیری از فرود هواپیمای چاووش اوغلو در هلند، "فاطمه بتول صیان قایا" وزیر خانواده و امور اجتماعی ترکیه سعی کرد از طریق زمینی خود را به آلمان برساند، اما وزارت کشور هلند از ورود او به هلند، جلوگیری کرد.

205

پربیننده ترین خبرها