حیدر العبادی: به آخرین مراحل آزادی موصل رسیدیم

حیدر العبادی: به آخرین مراحل آزادی موصل رسیدیم
چهارشنبه 25 اسفند 1395 - 13:51

نخست وزیر عراق اعلام کرد: عملیات آزادی کامل موصل، به مراحل آخر رسیده است.

العالم با خبرنگاران

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از موصل، نیروهای عراقی از صبح امروز در آخرین مراحل آزادسازی کامل موصل، دو روستا را در غرب این استان آزاد و 11 تن از عناصر تروریست داعش را در این دو روستا به هلاکت رساندند.

نیروهای عراقی سپس به سمت ساختمان های مسکونی الیرموک در موصل پیشروی کردند و گذرگاه هایی امن برای خروج غیر نظامیان ایجاد کردند، آن گاه هنگام آزادسازی این ساختمان ها، 4 تن از سرکرده های خارجی داعش را که ژاپنی و روس بودند، به اسارت گرفتند.

شماری از نیروهای عراقی نیز برای پاکسازی دروازۀ "باب الطوب" در موصل اعزام شدند که این نیروها، سرکردۀ نظامی داعش به نام "ابوعبدالرحمن الانصاری" را از پای در آوردند.

از سوی دیگر، فرمانده پلیس فدرال عراق اعلام کرد که "پل قدیمی" موصل به دست نیروهای عراقی افتاد و این نیروها در حال پیشروی به سمت رأس الخور هستند.

فرماندۀ پلیس فدرال عراق همچنین از آزادسازی ساختمان ادارۀ گذرنامه در منطقه باب الجدید واقع در مرکز موصل خبر داد.

نیروهای عراقی در آخرین مراحل پیشروی در غرب موصل، مناطقی جدید را آزاد کرده و به مسجد النوری واقع در بخش قدیمی شهر موصل، نزدیک شدند.

عناصر داعش، از ترس سقوط آخرین سنگرهایشان در موصل، مردم و غیرنظامیان این شهر را به گروگان گرفتند و از آن ها به عنوان سپر انسانی در برابر پیشروی نیروهای عراقی استفاده کردند.

205

پربیننده ترین خبرها