یادداشت/

گزارشی غیرحرفه ای و جانبدارانه

گزارشی غیرحرفه ای و جانبدارانه
چهارشنبه 25 اسفند 1395 - 14:58

سی و چهارمین نشست سالانه حقوق بشر سازمان ملل در حالی برگزار شد که کمتر کسی گزارش و سخنرانی خانم جهانگیر را علمی و مبتنی بر واقعیت می داند .

العالم- ایران

سامان نیازی معاون اجرایی مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران نوشت: تعیین گزارشگر بر اساس قطعنامه مصوب شورا صورت می گیرد . وی از اول نوامبر ٢٠١٦ ماموریت خود را شروع کرده است. در نشست سی و چهار شورا قطعنامه وضعیت حقوق بشر ایران به رای گذاشته می شود. شورا دارای ٤٧ عضو است که حق رای دارند . جالب است که عربستان و آمریکا نیز عضو آن هستند. هر چند آمریکا تهدید به خروج از این شورا کرده اما در حال حاضر هنوز یکی از اعضای شورای حقوق بشر است.
قطعنامه سوم یا چهارم فروردین ماه ٩٦ طی نشست سی و چهارم به رای گذاشته خواهد شد.
ما معتقدیم با توجه به وجود سازوکار "یو پی آر" نیازی به سیستم گزارشگری ویژه نیست.
متاسفانه گزارش فوق العاده منفی است تنها از امضای حقوق شهروندی بعنوان یک تحول یاد کرده حتی از آن هم استقبال نکرده و از افزایش پاسخ کشورمان به مکاتبات گزارشگران بعنوان افزایش همکاری فیمابین یاد شده بجز این دو مورد گزارش متاسفانه کاملا مغرضانه ، جانبدارانه ، غیر منصفانه، سیاسی و غیر سازنده و مبتنی بر اطلاعات غلط و نادرست است .
جمهوری اسلامی ایران پیشکسوت دموکراسی است، هیچ جناح سیاسی در چارچوب قانون اساسی نظام تحت فشار نیست و گواه این مدعا درصد بالای  مشارکت مردمی در هر انتخابات و حضور لیست های مختلف جناح های سیاسی است .مشکل و هراسی که غرب از ابتدای انقلاب با نظام اسلامی دارد ، بروز یک پدیده دموکراتیک با زیر بنای اسلامی است .
گزارشگر تعیین شده باید بداند در جمهوری اسلامی ایران کسی به خاطر داشتن هر عقیده ای تحت فشار نیست اما اگر این عقیده نظم و امنیت ملی کشور را تحت الشعاع قرار دهد بدون شک و بر اساس قانون باید برخورد شود و این مهم در هر کشور و حاکمیتی انجام می شود .
بدون شک امنیت حاصل از تلاش های دستگاه های امنیتی و و سیستم قضایی کشور خار چشمی برای بیگانگان است .
تکیه بر یک سری گزارش های غلط غیر حرفه ای و ناعادلانه است و بدون شک جمهوری اسلامی ایران ابایی از شفاف سازی ندارد اما اینکه با اتهاماتی بی اساس و یک طرفه به سخنرانی بپردازند به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و به رسمیت شناخته نخواهد شد .
جمهوری اسلامی ایران سال هاست محور ثبات و صلح در منطقه و مانع رشد تروریسم و افراطی گری است . ضمن اینکه به جرات می توان گفت جزء کشورهایی که بیشترین مبارزات را با قاچاقچیان و سوداگران مرگ داشته همچنین در خصوص اقلیت های دینی که در ایران همه باهم دوست هستند و با آرامش در کنار یکدیگر زندگی می کنند و حتی دارای نماینده در مجلس هستند و ندیدن اقدامات اساسی ایران در مقابله با اینگونه پدیده ها کاملا طبیعی است .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها