هدف انفجارهای دمشق چیست؟

هدف انفجارهای دمشق چیست؟
چهارشنبه 25 اسفند 1395 - 18:15

چندین انفجار پی در پی امروز(چهارشنبه) در پایتخت سوریه روی داد که به نظر می رسد هدف از آن ناامن جلوه دادن پایتخت سوریه درشرایط موفقیت های ارتش این کشور در جبهه های مختلف است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، امروز چندین انفجار در دمشق رخ داد. انفجار اصلی در کاخ دادگستری و انفجار دیگری در منطقه ربوه بود. سپس یک انتحاری مواد منفجره همراه خود را در بانک خون در منطقه مزه منفجر کرد. بانک خون به علت مراجعه شهروندان برای اهدای خون به ارتش سوریه و سایر شهروندان همواره شلوغ و پرجمعیت است. انفجار دیگری در منطقه پرجمعیت رکن الدین رخ داد.  خبرها حاکی است ارتش سوریه و نیروهای امنیتی توانسته اند یک بمب را نیز زیر پل الرئیس در داخل دمشق خنثی کنند.
عماد عید خبرنگار شبکه تلویزیونی المنار در دمشق گزارش کرد به نظر می رسد هدف آن است که شهر دمشق را شهری ناامن جلوه دهند.خبرنگار گفت هدف از این  انفجارها آن است که دمشق شهری ناامن جلوه داده شود که می توان به آن نفوذ کرد. همین مسئله باعث می شود سوری ها احتمال دهند انتحاری های دیگری دست به حمله بزنند. به خصوص آنکه الان زمان بازگشت از سر کارها به خانه هاست و ایستهای بازرسی نیز پر ازدحام است زیرا نیروهای سوری با دقت تمام بازرسی می کنند و مردم این بازرسی ها را درک می کنند. دولت سوریه تدابیر امنیتی را در نظر گرفته و همه نهادهای دولتی را امروز تخلیه کرده است زیرا بیم آن وجود دارد که انتحاری های دیگری دست به حمله بزنند.
آیا این دو انفجار اخیر انتحاری است و حجم خسارات وارده چه اندازه است؟
تا الان نمی توانیم با قاطعیت درباره نوع این حملات صحبت کنیم . صحبتها متفاوت است اما قطعا امروز بیش از یک انتحاری  دست به حمله زد. درباره شمار شهدا و زخمی ها نیز زود است درباره آن صحبت کرد و آمارها رو به افزایش است. طرفهای ذیربط نتایج قطعی شهدا و زخمی ها را اعلام خواهند کرد.
انتحاری که در منطقه ربوه دست به حمله زد توسط نیروهای امنیتی تحت تعقیب بود که خودش را به یک رستوران رساند و مواد منفجره همراهش را منفجر کرد. مردم در دمشق دچار سرگرمی شده اند.
مجری المنار نیز گفت این انفجارها با توجه به شکست میدانی و سردرگمی اربابان گروههای مسلح صورت می گیرد و همه این کشورهای حامی گروههای تروریستی شهر دمشق را آماج حملات خود قرار داده اند./منبع:خبرگزاری صدا وسیما
 

پربیننده ترین خبرها