چرا نشست صلح سوریه در آستانه تمدید شد؟

چرا نشست صلح سوریه در آستانه تمدید شد؟
چهارشنبه 25 اسفند 1395 - 19:11

مذاکرات آستانۀ 3 برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه فردا(پنجشنبه) نیز ادامه می یابد.

العالم آسیا

آیداربِک توماتوف مسئول اداره آسیا و آفریقا در وزارت امور خارجه قزاقستان اعلام کرد: مذاکرات آستانه 3 یک روز دیگر تمدید شد و فردا نیز برگزار خواهد شد زیرا هیأتی از مخالفان سوری امشب در مذاکرات مشارکت خواهد کرد.

توماتوف امروز چهارشنبه در مصاحبه با خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفت: فردا که مصادف با 16 مارس است ، مذاکرات درباره مسائل نظامی ادامه خواهد یافت و من معتقدم که این مسائل مهم است زیرا مساله گروه های تروریستی همچون داعش و جبهه النصره و مخالفان میانه رو در چارچوب این مسائل بررسی خواهد شد. 

توماتوف افزود: امشب 7 نماینده از 2 گروه فعال در جنوب و شمال (سوریه) برای مشارکت در مذاکرات و بررسی اختصاصی مسائل نظامی وارد آستانه خواهند شد.

این مسئول قزاق یادآور شد: مساله آزادی زندانیان یکی از بندهای دستورکار مذاکرات آستانه است.

بشار الجعفری رئیس هیأت مذاکره کنندۀ سوریه نیز اعلام کرد که طرح روسیه درباره کمیته تدوین قانون اساسی با هیأت روسی در مذاکرات آستانه بررسی نشد.

مذاکرات آستانه 3 دیروز سه شنبه در پایتخت قزاقستان آغاز شد ولی هیأت گروه های مسلح پیش شرط هائی را برای مشارکت خود در مذاکرات ارائه کرد و خواستار موکول کردن مذاکرات به روز 20 مارس 2017 شد ولی مذاکرات در زمان مقرر خود برگزار شد که این امر گروه های مسلح را مجبور به اعزام هیأت خود کرد. 

توماتوف

214
 

پربیننده ترین خبرها