آزادی احتمالی رانندگی زنان سعودی جنجال به پا کرد

آزادی احتمالی رانندگی زنان سعودی جنجال به پا کرد
چهارشنبه 25 اسفند 1395 - 19:39

اظهارات "طلال بن عبدالعزیز آل سعود" شاهزاده سعودی درباره این که از ماه آینده میلادی به زنان عربستانی اجازه داده خواهد شد در خیابان‌های کشور رانندگی کنند، باعث جنجال در تویتیر شد.

العالمعربستان
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بی بی سی گزارش کرد، پس از سخنان طلال بن عبدالعزیز، کاربران تویتر با استفاده از هشتگ "# قيادة_المرأة_الشهر_القادم" ( رانندگی زنان از ماه آینده) واکنش های مختلفی به این خبر نشان دادند و برخی از آن استقبال و برخی مخالفت کردند.

گروهی از کابران تویتر با استقبال از رانندگی زنان اعلام کردند وضع کنونی سبب خواهد شد زندگی زنان کاملا تعطیل شود و بخش زیادی از درآمد کارمندان زن سعودی صرف گرفتن راننده شود.

همچنین بسیاری از کاربران تویتر اعلام کردند رانندگی زنان سبب بی نیاز شدن از حدود دو میلیون راننده و پس انداز نزدیک به یک میلیارد ریال سعودی خواهد شد و این امر مسأله تجاوز به زنان و کودکان را محدود خواهد کرد.

از سوی دیگر برخی کاربران اعلام کردند مسائلی در خصوص آزادی زنان سعودی وجود دارد که از رانندگی مهم تر است که استخدام بیکاران و کمک به زنان مطلقه از جمله این موارد است.

براساس ادعای این افراد در صورتی که به این چنین مشکلاتی رسیدگی شود، عربستان یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان خواهد شد.

همچنین برخی کاربران تویتر با راه انداختن هشتگ "# لن_تقودی" ( رانندگی نخواهی کرد) با این خبر مخالفت کردند.

یکی از کاربران با مخالفت با این خبر نوشت: زنان می گویند در صورتی که رانندگی کنیم، از یک میلیون راننده بی نیاز خواهیم شد؛ بسیار خوب، در آشپزخانه هایتان مشغول باشید و از یک میلیون خدمتکار بی نیاز شوید.

این افراد همچنین اعلام کردند:" رانندگی زنان با وجود سران و ملت سعودی که مخالف فساد جامعه هستند، امری محال است و کسانی که خواهان آزادی زن هستند در واقع خواهان دست رسی آسان به زن هستند"!
213

پربیننده ترین خبرها