تمایل فلسطینیان به استعفای عباس

تمایل فلسطینیان به استعفای عباس
پنج‌شنبه 26 اسفند 1395 - 13:56

نتائج یک نظرسنجی از تمایل 64 درصد فلسطینیان به استعفای محمود عباس خبر می دهد و 61 درصد نیز از عملکرد وی ناراضی هستند.

العالم – فلسطین
بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی فلسطین ؛نتایج نظر سنجی مرکز تحقیقات استراتژیک و سیاسی رام الله که  نتائج آن در پایگاه اینترنتی اش منتشر شد حاکی است ،64 درصد ( 61 درصد در کرانه باختری اشغالی و 70 درصد در غزه ) معتقد به استعفای وی هستند در حالی که 31 درصد با ادامه ریاست وی موافق هستند.
61 درصد از عملکرد ریاست عباس ناراضی و  در برابر 36 درصد رضایت دارند.
این نتائج حاکی است اسماعیل هنیه ،معاون دفتر سیاسی جنبش حماس در صورت کاندیداتوری برای ریاست تشکیلات به  47 درصد رای دست خواهد یافت که نسبت موازی با آرائی است که شاید عباس بر آن دست یابد.

در صورت برگزاری انتخابات مجلس قانون گذاری جدید با مشارکت گروههای سیاسی؛ 69 درصد در آن مشارکت خواهند کرد که در این بین  فهرست تغییر و اصلاح وابسته به جنبش حماس 30 درصد رای کسب می کند .
این نتائج خبر از کاهش میانگین حمایت از جنبش فتح در سه ماه اخیر ، از 41 درصد به 36 درصد همزمان با برگزاری هفتمین کنگره جنبش فتح است .
نتائج نظر سنجی کرانه باختری و نوار غزه در هشتم تا 11 مارس حاکی است ،42 درصد ( 41 در کرانه باختری و 42 در نوار غزه ) معتقد به شرکت در انتخابات داخلی  در مه آتی  هستند این در حالی است که 35 درصد مشارکت نخواهند کرد و 15 درصد نیز تردید دارند.
بیش از 77 درصد فلسطینیان نسبت به  واکنش رئیس تشکیلات خودگردان به طرح احداث شش هزار واحد مسکونی جدید رژیم صهیونیستی در کرانه باختری ابراز نارضایتی کردند.
در حالی که بیشتر از 72 درصد به عدم جدیت عباس رئیس تشکیلات خودگردان در تهدید خود مبنی بر قطع هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی در صورت ادامه شهرک سازی اعتقاد دارند.

217
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها