در سه هفته اخیر؛

150 هزار نفر در غرب موصل آواره شده‌اند

150 هزار نفر در غرب موصل آواره شده‌اند
پنج‌شنبه 26 اسفند 1395 - 20:09

وزارت مهاجرت عراق اعلام کرد، از آغاز عملیات آزادسازی بخش غربی موصل از سیطره تروریست‌های داعش تاکنون، بیش از 150 هزار نفر از ساکنان مناطق درگیری در این منطقه آواره شده‌اند.

العالم - عراق

به گزارش شبکه روسیا الیوم، سازمان مهاجرت بین المللی چهارشنبه (25 اسفند)، اعلام کرد: در کمتر از سه هفته از آغاز عملیات آزاد سازی غرب موصل، حدود 100 هزار عراقی خانه و کاشانه خود را ترک کرده اند. این در حالی است که آمار این سازمان کمتر از تعداد آوارگانی است که در خارج اردوگاهها به سر می برند.

وزارت مهاجرت عراق در بیانیه ای امروز پنجشنبه، اعلام کرد: از آغاز عملیات آزادسازی، حدود 152 هزار و 857 نفر بخش غربی موصل را ترک کرده اند.

به گفته " جاسم محمد الجاف" وزیر مهاجرت عراق، نزدیک به 100 هزار آواره در اردوگاههای حمام العلیل، مدرج مطار و الحاج علی به اضافه اردوگاه های جدعه در جنوب موصل اسکان یافته و امداد رسانی به آنها ادامه دارد.

در همین حال، " إياد رافد" عضو جمعیت هلال احمر از مهاجرت بیش از نه هزار نفر طی 24 ساعت گذشته به علت تشدید درگیر ها میان نیروهای عراقی و تروریست های داعش از موصل خبرداد.

به گفته رافد، بیشتر آوارگان را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

نیروهای عراقی با پشتیبانی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا موفق شدند بیشتر مناطق تحت سیطره داعش را به کنترل خود درآورند. تروریست های داعش در حمله گسترده ای در سال 2014 این مناطق را اشغال کرد.

در همین حال، سازمان ملل متحد درباره آوارگی حدود یک میلیون عراقی ابراز نگرانی کرد.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها