امارات؛ از وزیر خوشبختی تا زندانیان سیاسی!

امارات؛ از وزیر خوشبختی تا زندانیان سیاسی!
پنج‌شنبه 26 اسفند 1395 - 21:51

حقوقدان مصری گفت: دولت امارات، وزیری برای "خوشبختی" تعیین کرده؛ اما همزمان 90 زندانی سیاسی و یک روزنامه نگار در بند دارد و دموکراسی‌خواهان از این کشور ممنوع الخروج هستند.

العالم اردن

حقوقدان مصری و رئیس شبکه عربی اطلاعات حقوق بشری با انتقاد از محکومیت تیسیر النجار روزنامه نگار اردنی در امارات به سه سال زندان به اتهام توهین به حکام ابوظبی، گفت: ملت امارات نیازمند اجرای عدالت در کلیه زمینه های حقوق بشر است.

پایگاه "وطن" در این باره نوشت: جمال عید با انتشار پیامی در صفحه شخصی اش در پایگاه تویتر با اشاره به وجود زندانیان سیاسی و دگراندیش در امارات نوشت: دولت امارات، وزیری برای "خوشبختی" تعیین کرده است. اما همزمان 90 زندانی سیاسی و یک روزنامه نگار در بند دارد. همچنین دمکراسی خواهان، ممنوع الخروج هستند. ملت امارات واقعا نیازمند عدالت است.

دادگاه ابوظبی، روز چهارشنبه "تیسیر النجار" روزنامه نگار اردنی را به اتهام توهین به مقامات اماراتی به سه سال حبس و پرداخت 500 هزار درهم محکوم کرد.

موضع منفعلانه دولت اردن درباره این روزنامه نگار و عدم اعمال فشار به امارات برای آزادی وی، باعث انتقاد گسترده روزنامه نگاران از دولت کشورشان شده است. به نظر می رسد با توجه به روابط خویشاوندی میان حاکمان ابوظبی و عمان، طرفین از هماهنگی گسترده ای در زمینه تعامل با روزنامه نگاران و فعالان مخالف امارات به ویژه طرفداران تشکیلات اخوان المسلمین برخوردار هستند؛ به ویژه اینکه حاکمیت هر دو کشور این تشکیلات را دشمن می پندارند.

مرکز بین المللی عدالت و حقوق بشر، چند هفته پیش با صدور گزارشی، اقدام دولت امارات در سلب تابعیت شماری از فعالان حقوق بشری را محکوم کرده بود.

همچنین نهادهای حقوق بشری، به صورت روش مند شماری از روش های شکنجه و نقض حقوق زندانیان را که علیه فعالان جوان، دانشجویان، اساتید دانشگاه، فعالان حقوقی، وکلا، علما، فعالان امور تربیتی و روزنامه نگاران اعمال می شود ثبت کرده اند.

216
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها