تأکید آمریکا و ژاپن بر مقابله با کره شمالی

تأکید آمریکا و ژاپن بر مقابله با کره شمالی
جمعه 27 اسفند 1395 - 04:11

وزیر امور خارجه آمریکا و همتای ژاپنی اش بر مقابله با برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی تاکید کردند.

العالم - آسیا

پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا متن نشست خبری رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا با فومیو کیشیدا وزیر امور خارجه ژاپن را منتشر کرد.

در این نشست خبری که در توکیو برگزار شد، فومیو کیشیدا ضمن خوشامد گویی به رکس تیلرسون، سفر وی به منطقه شرق آسیا را نشان دهنده  اهمیت دادن او به این منطقه و نیز اهمیت دادن به روابط آمریکا و ژاپن دانست.

فومیو کیشیدا گفت: دیدار شینزو آبه نخست وزیر ژاپن با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که به تازگی  برگزار شد، نشان می دهد که دو کشور درک اساسی درباره روابط بین یکدیگر دارند. دربیانیه مشترک سران دو کشور، تاکید شده است که آمریکا حضور خود را در منطقه تقویت خواهد کرد و ژاپن نیز نقش و مسئولیت بیشتری را در این ائتلاف ایفا خواهد کرد. من و وزیر امور خارجه آمریکا درباره مسائل امنیتی بحث و گفتگو کردیم.

من درباره اوکیناوا تاکید کردم که ضرورت دارد تاثیر همکاری ها در مورد این مسئله مشهود تر باشد. ما توافق کردیم که ژاپن و آمریکا در این زمینه با یکدیگر همکاری کنند. ما بار دیگر تاکید کردیم که جابجایی پایگاه هوایی  فوتنما به هنوکو تنها راه حل است.

وزیر امور خارجه ژاپن افزود: ما درباره تحولات منطقه ای مثل، شبه جزیره کره و چین بحث و گفتگو کردیم. ما در مورد کره شمالی اتفاق نظر داریم که نمی توان از تولید هسته ای و موشکی کره شمالی چشم پوشی کرد. ما تاکید کردیم که همکاری و هماهنگی نزدیکی بین ژاپن، آمریکا و کره جنوبی باشد و قویا از کره شمالی خواستیم که از اقدامات تحریک کننده خودداری کند و از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد پیروی کند. ما همچنین بر اهمیت نقشی که چین می تواند دراین زمینه ایفا کند، تاکید کردیم. من در این دیدار موضع ژاپن در بهبود روابط ما با چین را توضیح دادم. من همچنین گفتم که ما برای تعهد قوی آمریکا در موضوع جزایر سنکاکو ارزش قائلیم .

در ادامه این نشست خبری رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: بسیار خشنودم که نخستین سفر من در مقام وزیر امور خارجه آمریکا سفر به ژاپن است و نشان می دهد که روابط آمریکا با ژاپن چقدر برای ما اهمیت دارد. روابط دوستانه آمریکا و ژاپن روابطی قوی و پایدار است و در دولت ترامپ همچنان ادامه خواهد یافت.

ما (آمریکا و ژاپن) روابط عمیق اقتصادی داریم، ما همچنان تلاش خواهیم کرد تا این روابط قوی را حفظ کنیم. ما برای رسیدن به اهداف مشترک منطقه ای و جهانی، با ژاپن کار خواهیم کرد که  همکاری قوی امنیتی در چارچوب ائتلاف آمریکا - ژاپن و تعمیق همکاری های سه جانبه آمریکا، ژاپن و کره جنوبی برای مقابله با برنامه های خطرناک موشک بالستیک و هسته ای کره شمالی را شامل می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها