ارتش سوریه هواپیمای اسرائیلی را هدف قرارداد

ارتش سوریه هواپیمای اسرائیلی را هدف قرارداد
جمعه 27 اسفند 1395 - 12:19

ارتش سوریه امروز(جمعه) از هدف قراردادن یک فروند هواپیمای متجاوز صهیونیست ها و سرنگونی آن خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری رویترز در خبری فوری گزارش کرد ارتش سوریه اعلام کرد صبح جمعه چهار فروند جت اسرائیلی حریم هوایی سوریه را نقض کردند که یکی از آنها توسط پدافند هوایی سوریه سرنگون شد و یک هواپیمای دیگر نیز هدف قرار گرفت.

منابع سوری ساعاتی پیش اعلام کردند که جنگنده های رژیم اشغالگر اسرائیل امروز(جمعه) به مواضعی درداخل خاک سوریه حمله کردند.

ضدهوایی های ارتش سوریه ، جنگنده های رژیم اشغالگر اسرائیل را وادار به ترک حریم هوایی سوریه کردند.

رادیو «صدای اسرائیل» به نقل از سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل اعلام کرد: ضدهوایی های سوریه با شلیک چند موشک به سمت جنگنده های نیروی هوایی ارتش، آن ها را به ترک آسمان سوریه وادار کردند و پدافندهای سوری با یک موشک جنگنده های اسرائیلی را هدف قرار دادند.

به گفته این سخنگو، درپی این فعالیت های نظامی، صدای آژیرهای خطر به گوش رسید.

همچنین ارتش سوریه در بیانیه ای اعلام کرد: پدافند هوایی ارتش امروز جمعه یک فروند هواپیمای جت رژیم صهیونیستی را که به آسمان سوریه تجاوز کرده  بود سرنگون کرد و یک فروند جنگنده دیگر را هدف قرار داد اما سقوط نکرده است.

براساس این گزارش چهار جنگنده رژیم صهیونیستی به یک پایگاه نظامی در منطقه تدمر واقع در مرکز سوریه حمله کرده بودند که با واکنش پدافند هوایی مواجه شدند.

از آغاز بحران سوریه که وارد هفتمین سال خود شده است ، این نخستین بار است که ارتش این کشور به حملات جنگنده های متجاوز صهیونیستی واکنش نشان می دهد و یک فروند جت  متجاوز دشمن را سرنگون می کند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که پدافند هوایی ارتش سوریه به جنگنده های آنها واکنش نشان داده اما هنور به سرنگون شدن یکی از جنگنده های خود اعتراف نکرده است.

خبرها از فلسطین اشغالی از نشست فوق العاده مسئولان بلندپایه نظامی ، امنیتی  و سیاسی رژیم صهیونیستی برای بررسی شرایط جدید حکایت می کند. 

پربیننده ترین خبرها