کاهش ارزش دلار و افزایش بهای نفت و طلا

کاهش ارزش دلار و افزایش بهای نفت و طلا
شنبه 28 اسفند 1395 - 09:40

کاهش ارزش دلار آمریکا، بهای جهانی نفت و طلا را افزایش داد.

العالم

به نقل از وبسایت سی‌ان‌بی‌سی؛ بهای جهانی نفت روز جمعه ساعاتی کم‌نوسان را سپری کرد و هفته گذشته را در پی کاهش ارزش دلار، با سیری صعودی به پایان رساند. بهای جهانی طلای سیاه 2 هفته پیش حدود 10 درصد کاهش یافته بود که نگرانی در خصوص بی‌تأثیر بودن اقدامات اوپک برای کاهش نفت مازاد در بازار، مهمترین دلیل آن ارزیابی می‌شود.
دیروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (شاخص بین‌المللی) با 3 سنت افزایش به 51 دلار و 77 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) نیز با 3 سنت افزایش، 48 دلار و 78 سنت معامله شد که به معنای صعود 0.6 درصدی بهای نفت پایه آمریکا در هفته گذشته است.
هفته گذشته بهای جهانی نفت در محدوده‌ای 2.5 دلاری در نوسان بود. در این مدت، سرمایه‌گذاران در صدد درک این نکته بودند که آیا تلاش‌های هماهنگ اوپک پس از 8 سال می‌تواند در تقابل با تولیدکنندگان نفت شیل در آمریکا، به کاهش مازاد نفت موجود در بازار منجر شود یا خیر. اما در 7 روز گذشته نفت نتوانست ثبات خود را – که در نخستین ماه‌های سال 2017 شاهد آن بود – حفظ کند. نفت پایه آمریکا بر خلاف هفته‌های اخیر که بهایی 53 دلاری را تجربه می‌کرد، هفته گذشته در محدوده 49 دلار در نوسان بود.
این در حالی است که طلا هفته گذشته را با صعودی کم‌سابقه در 40 روز اخیر به پایان رساند. کاهش ارزش دلار در پی تصمیم چهارشنبه هفته گذشته بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره، مهمترین علت صعود بهای جهانی فلز زرد عنوان می‌شود.
روز گذشته بهای هر انس طلا برای تحویل در ماه آوریل با 3 دلار و 10 سنت افزایش (0.3 درصد)، به 1230 دلار و 20 سنت رسید. دلار آمریکا نیز هفته گذشته حدود 1.1 درصد از ارزش خود را در برابر مجموعه‌ای از ارزهای معتبر از دست داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها