مرکل در مصر و تونس به دنبال چیست؟

مرکل در مصر و تونس به دنبال چیست؟
شنبه 28 اسفند 1395 - 21:44

آلمان برای کاهش موج مهاجرت از کشورهای عربی و آفریقایی، راهکارِ تقویت اقتصاد کشورهای مهاجر فرست را درپیش گرفته است.

العالم - اروپا - آفریقا

روزنامه الحیات در شماره امروز خود نوشت: سفر آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به مصر و تونس در این برهه حساس اهمیت بسیاری دارد و باید با دقت زیر نظر گرفته شود. آلمان اکنون از مشکل ناشی از مهاجران عربی و آفریقایی رنج می برد.

افزایش نیروی کار در آلمان منجر به کاهش دستمزدها و سرانجام کاهش هزینه تمام شده تولیدات و سوددهی بیشتر برای صاحبان صنایع و طرح های اقتصادی می شود. اما تفاوت نظام ارزشیابی در این کشور منجر به درگیری و مشکلاتی می شود که حادثه برلین در تعطیلات سال نو مسیحی گذشته نمونه ای از آن بود. در این رویداد یک مهاجر عربی تبار با کامیون مردم را در یک بازار سال نو زیر گرفت. زیان کارگران آلمانی از رقابت با کارگران عربی و آفریقائی نیز چالش تازه ای برای دولت آلمان به وجود آورده است.

اکنون سیاست آلمان برای مقابله با موج مهاجرت اتباع کشورهای عربی و آفریقائی، حمایت از توسعه اقتصادی کشورهای مهاجر فرست است. این کمک بیش از آن که برای کشورهای مورد اشاره مفید باشد برای آلمان مفید است زیرا موجب کاهش موج مهاجرت خواهد شد. به همین علت آلمان از طرح های اقتصادی کوچک و متوسط در مصر و تونس پشتیبانی می کند و افزون بر این مشکل انرژی را در مصر مورد توجه قرار می دهد تا از میزان مهاجرت غیرقانونی بکاهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها