رزمایش مشترک ارتجاع عرب و آمریکا در خلیج فارس

رزمایش مشترک ارتجاع عرب و آمریکا در خلیج فارس
شنبه 28 اسفند 1395 - 22:16

منابع سعودی از برگزاری رزمایشی 23 روزه خبر داده‌اند که قرار است با شرکت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و امریکا در کویت برگزار شود.

العالم - خاورمیانه

 منابع سعودی امروز در گفتگو با خبرنگار شبکه ماهواره ای سعودی الاخباریه گفتند این مانور جنگی 23 روزه از یکشنبه (19 مارس/ 29 اسفند 1395)، با عنوان حسم العُقبان2017 (عزم عقابها) در کویت آغاز خواهد شد.

درهمین حال، آژانس خبری سعودی (SPA) گزارش داده است نیروهای عربستان به کویت وارد شده اند.

به نوشته پرس تی وی، فهد بن سعد العجلان، معاون وابسته نظامی عربستان در کویت، و شماری از افسران نیروهای مسلح کویت از نیروهای عربستان استقبال کرده اند. وزارت دفاع کویت نیز اعلام کرده این رزمایش باهدف تقویت توان و قابلیت نظامی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برگزار میشود.

افزایش مهارت نیروهای مسلح، بالا بردن سطح آمادگی جنگی، اطلاع از تکنیک های فنی نیروها، تبادل تجربه و به رهگیری از آنها و تقویت همکاری منطقه ای درزمینه عملیات مشترک ازجمله اهداف این رزمایش عنوان شده است.

سرتیپ محمد الربیع، افسر فرمانده یگان های شرکت کننده عربستانی، این مانور مشترک را از بزرگترین مانورها در سطح خاورمیانه عنوان کرده که به گفته وی در طرحها و برنامه های نیروهای مسلحی انجام میشود که پیش ازاین آموزش دیده اند.

این رزمایش نظامی، چهاردهمین دوره از مجموعه مانورهای عزم عقاب ها است که در سال 1999 آغاز و برای نخستین بار در بحرین انجام شد.

نیروی دریایی عربستان سعودی همچنین مهر ماه 1395 در منطقه تنگه هرمز و آبهای خلیج فارس و دریای عمان رزمایشی با عنوان «زره خلیج [فارس] یک برگزار کرد.

پربیننده ترین خبرها