ارتش آمریکا اسلحه جدید لیزری ساخت

ارتش آمریکا اسلحه جدید لیزری ساخت
يکشنبه 29 اسفند 1395 - 05:19

شرکت لاکهید مارتین اعلام کرد که ساخت و توسعه سامانه لیزری جنگی جدید با قدرت انفجار 60 کیلوواتی را به پایان رسانده و آماده است آن را در اختیار ارتش آمریکا قرار دهد.

العالم - آمریکا

پایگاه اینترنتی ان بی سی نوشت: شرکت دفاعی و هوافضای لاکهید مارتین (شرکت هوافضا، تجهیزات نظامی و امنیت اطلاعات آمریکایی) در یک بیانیه مطبوعاتی که روز پنجشنبه منشتر کرد، مدعی شد که سامانه پرتو لیزری جدید در آزمایش اولیه خود در اوایل این ماه، موفق شد به سطح انفجاری 58 کیلوواتی برسد و این خود یک رکورد جهانی برای لیزرهایی از این نوع به حساب می آید.

رابرت افضل یک مقام ارشد در سامانه سنسور و لیزر شرکت لاکهید مارتین در این باره گفت: ما نشان داده ایم که سلاح لیزری انرژی هدایت شده قوی اکنون به اندازه کافی سبک وزن، کم حجم و به اندازه کافی قابل اعتماد شده است که می توان آن را در وسایل نقلیه تاکتیکی برای برنامه های دفاعی در زمین، دریا و  هوا مسقر و نصب کرد.

طبق گفته های افضل، تیم لاکهید مارتین یک پرتو لیزری ایجاد کرده است که تقریبا نزدیک به حد پراش (پَراش یا تفرق در فیزیک به پخش شدن یا خم شدن موج هنگام مواجه شدن با یک مانع گفته میشود) می باشد و این به معنی آن است که این پرتو نزدیک به حد حداکثری برای تمرکز انرژی به سمت یک نقطه تنها و کوچک بوده است.

لاکهید بر این باور است که لیزر به عنوان یک سلاح مکمل در میدان جنگ عمل خواهد کرد و ثابت خواهد کرد که در غیر فعال کردن و از کار انداختن هواپیماهای بدون سرنشین و یا راکت های ورودی تاثیر ویژه ای خواهد داشت.

این شرکت آمریکایی در سال 2015 میلادی از سلاح لیزری 30 کیلوواتی معروف به آتنا (ATHENA) برای از کار انداختن یک محموله و وسیله ای با یک مایل فاصله دورتر از خود استفاده کرد. 

از تکنولوژی قوی لیزری حالت جامد به عنوان یک گزینه ارزان برای دفاع در برابر حملات وارده استفاده می شود.

به گفته یک ژنرال آمریکایی یک موشک پاتریوت - که قیمت آن حدود سه میلیون دلار است- اخیرا جهت شلیک به پهپاد 200 دلاری استفاده شده است. ژنرال دیوید پرکینز در همایشی نظامی که ارتش آمریکا آن را در سایت یوتیوب منتشر کرد، فاش کرد که یکی از کشورهای هم پیمان آمریکا، برای سرنگون کردن یک پهپاد 200 دلاری، از موشک پاتریوت 3 میلیون دلاری استفاده کرده است.

این درحالی است که نیروی دریایی آمریکا در سال 2015 برآورد کرده بود که یک لیزر حالت جامد را می توان برای هر شات لیزر که کمتر از یک دلار هزینه دارد، شلیک کرد.

لاکهید می گوید که در حال حاضر آماده است تا لیزر " فیبر ترکیبی " را به مرکز فرماندهی ارتش آمریکا در آلاباما انتقال دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها