العامری: دسترسی داعش به مرز سوریه قطع شده است

العامری: دسترسی داعش به مرز سوریه قطع شده است
يکشنبه 29 اسفند 1395 - 14:55

دبیرکل سازمان بدر عراق و از رهبران نیروهای بسیج مردمی، گفت: راه دسترسی داعش از موصل به مرزهای سوریه به طور کامل بسته شده است، و عناصر این گروه تروریستی به هیچ وجه نمی توانند از این منطقه عبور کنند.

العالم - با خبرنگاران

به گزارش خبرنگار العالم از عراق، "هادی العامری" گفت: راه دسترسی موصل به مرزهای سوریه به طور کامل در غرب تلعفر به طور کامل بسته شده است و داعشی ها به هیچ وجه نمی توانند از این منطقه عبور کنند و نمی توانند این محاصره را بشکنند.
العامری درباره اهمیت آزادسازی منطقه بادوش افزود: داعش به هیچ وجه نمی تواند از این منطقه عبور کند. ما همه خطوط تدارکاتی داعش از مرزهای سوریه را قطع کردیم و در مرحله بعدی هم تلاش کردیم نبرد موصل را به طور کامل از نبرد تلعفر جدا کنیم. به همین علت عملیات در منطقه بادوش آغاز شد تا این هدف محقق شود.

وی درباره امکان پیشروی نیروهای عراقی مستقر در بادوش به طرف محله های غربی موصل خاطر نشان کرد: ماموریت اصلی ما ایجاد یک خط دفاعی قوی است تا مانع از نفوذ داعش به خارج موصل شویم. ما همچنین خط دفاعی در برابر شهر تلعفر ایجاد خواهیم کرد تا مانع از پیشروی دشمن از این شهر به طرف موصل شویم.
العامری با تاکید بر اینکه نبرد تلعفر به تاخیر نیفتاده است، اضافه کرد: ما به نبرد موصل اولویت دادیم، زیرا نگران احتمال نفوذ داعشی ها در تلعفر به داخل شهر موصل بودیم که چنین اقدامی می توانست نبردها در ساحل غربی موصل را دشوار کند.
وی ابراز امیدواری کرد که ساحل غربی موصل و منطقه بین این شهر و تلعفر به صورت همزمان آزاد شود.

هادی العامری در پاسخ به این سوال که آیا طرف های خارجی بر روند عملیات نیروهای عراقی تاثیرگذار هستند؟ گفت: نه، هیچ نوع تاثیرگذاری خارجی بر این عملیات وجود ندارد و عراقیها خودشان در این باره تصمیم گیری می کنند. اینجا سرزمین عراق است و فرزندان عراق هم آن را آزاد می کنند. به هیچ وجه اجازه دخالت خارجی را در نبردهای داخلی در عراق نخواهیم داد.

العامری درباره اوضاع انسانی موصل با ابراز تاسف از نقش ضعیف صلیب سرخ جهانی در کمک به آورگان، گفت: شمار آوارگان فقط از بخش غربی شهر موصل به بیش از صد و هشتاد و دو هزار نفر رسیده و ارتش عراق و بسیج مردمی برای انتقال آوارگان به اردوگاه های اختصاص یافته به آنها تلاش می کند.
وی افزود: مرجعیت عالی از ملت عراق خواست تا با همان عزم و اراده ای که در نبردها شرکت کردند، در کمک رسانی به آوارگان هم مشارکت کنند. به همین علت، از چند روز پیش شاهد رسیدن کاروان های کمک ها برای آوارگان هستیم و تلاش می کنیم در این وظیفه سنگین برای کمک رسانی به آوارگان، به دولت عراق کمک کنیم.
العامری خاطرنشان ساخت: ما قرص نان خود را با آنها تقسیم خواهیم کرد تا مشکلاتشان حل شود.

115

پربیننده ترین خبرها