آیا گروه‌های مسلح منطقۀ کراجات را در شرق دمشق تصرف کرده‌اند؟

آیا گروه‌های مسلح منطقۀ کراجات را در شرق دمشق تصرف کرده‌اند؟
يکشنبه 29 اسفند 1395 - 16:54

در سایه درگیری های شدید بین ارتش سوریه و عناصر مسلح گروه موسوم به "هیئت تحریر الشام" و گروه های هم پیمان آنها و انتشار خبرهای ضد و نقیضی درباره سرنوشت منطقه "کراجات العباسیین" در اطراف دمشق، منابع رسمی سوریه سیطره یافتن عناصر مسلح را بر این منطقه تکذیب کردند.

العالم - سوریه
به گزارش پایگاه خبری "روسیا الیوم" در شرایطی که منابع آگاه در گروه های مسلح مدعی تصرف نقاط مختلفی در منطقه "الکهربا" در اطراف محله "جوبر" در شرق دمشق هستند، ارتش سوریه ضمن تکذیب این خبر، تأکید کرد که حمله عناصر "هیئت تحریر الشام" و گروه های متحد آن را در نزدیک پست ایست و بازرسی "میسلون" در ورودی محله "جوبر" دفع کرده اند. همزمان چند محله در مرکز دمشق هدف اصابت چندین خمپاره قرار گرفتند.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز پیش از این اعلام کرده بود که یگان هایی از ارتش سوریه در سپیده دم یک شنبه 29 اسفند ( 19 مارس)، با برخی گروه های مسلح که قصد پیشروی به سمت چند پاسگاه نظامی و ساختمان مسکونی را در محور کارگاه ریسندگی و بافندگی "کراش" در محله جوبر داشتند، درگیر شدند. خبرگزاری سانا تصریح کرد که ارتش دو خودروی بمبگذاری شده را قبل از رسیدن به پاسگاه های نظامی منهدم کردند.
این در حالی است که درگیری ها در محورجوبر – القابون نزدیک کارگاه ریسندگی و بافندگی همچنان ادامه دارد و ارتش سوریه، تحرکات عناصر مسلح و خطوط امدادرسانی به آنها را زیر آتش سنگین گرفته است. در مقابل گروه های مسلح نیز مناطق مسکونی اطراف منطقه درگیری را گلوله باران می کنند.
یک منبع آگاه در ارتش سوریه نیز اعلام کرد که ارتش پس از تخریب آخرین استحکامات "داعش" در ارتفاعات شمال "جبال المزار" در حومه شمالی تدمر، این منطقه را به تصرف خود درآورد.
خبرگزاری سوریه نیز به نقل از همین منبع اعلام کرد که یگان هایی از ارتش سوریه با پیشروی به مواشع و استحکامات داعش در شرق و شمال تدمر، سیطره خود را بر ارتفاعات یادشده به مساحت 3 کیلومتر تثبیت کرده و به این ترتیب ارتفاعات "الهرم" در تیررس ارتش قرار گرفته است.
این منبع نظامی خاطرنشان کرد در این عملیات تعدادی از افراد گروه تروریستی داعش که در فهرست تروریسم بین الملل بودند به هلاکت رسیده و سلاح ها و تجهیزات آنها نیز منهدم شد.
208

پربیننده ترین خبرها