دوترته: قانون‌گذاران اروپایی دیوانه هستند!

دوترته: قانون‌گذاران اروپایی دیوانه هستند!
دوشنبه 30 اسفند 1395 - 09:34

رئیس‌جمهور فیلیپین، قانون‌گذاران اروپایی را «دیوانگان» خواند.

العالم - اروپا

به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین در پاسخ به انتقادها از برنامه مقابله وی با قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر، قانون‌گذاران اروپایی را «دیوانگان» توصیف کرد و وعده داد تمامی قاچاقچیان مواد مخدر کشته خواهند شد.
وی این اظهارات را در آخرین ساعات یکشنبه شب در یک سخنرانی آتشین در میانمار مطرح کرد؛ آن هم پس از این که پارلمان اروپا هفته گذشته با صدور یک قطعنامه، «تعداد زیاد موارد قتل فرا‌قضایی» را در نبرد دوترته با مواد مخدر محکوم کرد.
وی در این خصوص گفت: «این دیوانگان را نمی‌فهمم. چرا می‌خواهید چیزی را به ما تحمیل کنید؟ چرا سرتان گرمِ کار خودتان نیست؟»
دوترته که در اواسط سال گذشته میلادی قدرت را در دست گرفت، کمپینی بسیار گسترده و سخت‌گیرانه را بر ضد قاچاقچیان مواد مخدر آغاز کرده است. پلیس فیلیپین در این کمپین تا کنون بیش از 2500 نفر را به قتل رسانده است؛ در حالی که گروه‌های حقوق بشری، مرگ بیش از 5 هزار نفر را در حوزه مبارزه با مواد مخدر اعلام کرده اند. عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر هشدار داده‌اند دوترته احتمالاً یک کمپین جنایت علیه بشریت را رهبری می‌کند.
وی روز یکشنبه هشدار داد افراد بیشتری کشته خواهند شد: «افراد بیشتری خواهند مرد. من گفتم متوقف نمی‌شوم. من تا زمان قتل آخرین متولی قاچاق مواد مخدر در فیلیپین و خروج فروشندگان از خیابان‌ها به کارم ادامه خواهم داد.»
پارلمان اروپا در قطعنامه خود همچنین از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواسته است درباره طرح مبارزه با مواد مخدر فیلیپین تحقیق و تفحص انجام دهد و درباره طرح دوترته برای بازگرداندن مجازات مرگ نیز عمیقاً ابراز نگرانی کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها