سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید ــ اشتغال»

"دولت مانع ورشکستگی بنگاه‌های تولیدی شود"

دوشنبه 30 اسفند 1395 - 18:32

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس دولت را پرچمدار اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و نیز ایجاد اشتغال مولد دانست.

العالم- ایران

سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید ــ اشتغال»، گفت: دولت و همه دستگا‌ها می‌بایست در سال جاری توجه بیشتری به مضوع اشتغال و ارکان سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

وی، دولت را پرچمدار اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و نیز ایجاد اشتغال مولد دانست و افزود: دولت باید در سال جاری به این نکته توجه داشته باشد که پیشرفت اقتصادی کشور در گروی اقتصاد درون‌زا و نه در لوزان، ژنو و سوئیس است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت واحدهای تولیدی وخیم است و برخی از آنها یا تعطیل شده‌اند و یا حتی با کمترین ظرفیت کار می‌کنند که دولت می‌بایست در سال جاری با اتخاذ تدابیری مانع از ورشکستگی بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی شود.

نقوی‌حسینی با تأکید بر اینکه بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی موتور محرک اقتصاد مقاومتی هستند، اظهار داشت: متأسفانه اقدامات دولت در سال 95 در حوزه توجه به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی کافی نبود که لازم است توجه بیشتری از سوی همه دستگاه‌ها به خصوص دستگاه اجرایی در این حوزه در سال 96 صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با توجه به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی، مجلس، دولت و همه دستگاه‌ها در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی در سال 96 گام‌‌های مؤثری بردارند تا در پایان سال بتوانیم کارنامه موفقی داشته و گزارشی از عملکرد ارائه کنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها