سوال "برجامی" که ترامپ از نخست وزیر عراق پرسید!

سوال
سه شنبه 1 فروردين 1396 - 10:24

رییس جمهوری آمریکا در یدار با نخست عراق در جمع خبرنگاران بار دیگر آشفتگی و سردرگمی خود در قبال برجام را با طرح سوالی از حیدر العبادی عیان کرد.

العالم ـ آمریکا

دونالد ترامپ روز دوشنبه درپی نخستین دیدار خود با حیدر العبادی نخست وزیر عراق در جمع خبرنگاران گفت که از او پرسیده است که به نظر او اوباما به چه دلیل حاضر به امضا توافق نامه هسته ای با ایران شده است و اضافه کرد که او یک روز به دلیل این مساله پی خواهد بود.

ترامپ در این دیدار، به انتقاد از توافق نامه هسته ای میان ایران و 5 کشور جهان پرداخت که مورد تصویب سازمان ملل متحد نیز قرار گرفته است.
وی افزود که در گفت وگو با العبادی از او پرسیده است که به نظر او چرا رییس جمهوری قبلی آمریکا حاضر به امضا توافق نامه هسته ای با ایران شده است؟
وی اضافه کرد که ظاهرا هنوز هیچ کس نمی داند که او به چه دلیل حاضر به امضا این توافق نامه شده اما او یک روز به دلیل این کار پی خواهد برد.

ترامپ در ادامه مثل همیشه با ذکر این که آمریکا نمی بایست از ابتدا به عراق حمله می کرد ابراز امیدواری کرد که او بتواند مشکل خلایی را که در اثر خروج به نظر او نابهنگام نیروهای آمریکایی از عراق در این کشور بوجود آمده حل کند.
العبادی نیز طی سخنانی در پی این دیدار با اشاره به این که کشورش نیرومندترین نیروهای ضدتروریستی را در اختیار دارد ، گفت که با این همه به همکاری های مشترک میان عراق و آمریکا نیاز دارد.
ترامپ که تا پیش از این بارها بر اتهامات خود مبنی بر این که رییس جمهوری سابق این کشور به استراق سمع و جاسوسی در مورد او مشغول بوده پافشاری می کرد در جمع خبرنگاران حاضر به ارایه پاسخ به سئوالات مربوط به این مساله نشد و درهمین حال نخست وزیر عراق با لحنی شوخی آمیز و درحالی که بازوی ترامپ را می گرفت به او گفت: ما هیچ دخالتی در این موضوع نداشتیم.
به گزارش ایرنا، ترامپ درخصوص مبارزه کشورش با داعش مدعی شد که همه چیز در زمان ریاست جمهوری او نسبت به 6 هفته قبل تغییر کرده است و بار دیگر بر حمایت کشورش از مبارزه با داعش تاکید کرد.
وی در ادامه مدعی شد که کابینه او به عنوان یکی از بزرگترین کابینه های آمریکا در تاریخ این کشور به ثبت خواهد رسید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها