پنتاگون:

آزمایش موشکی جدید کره شمالی در راه است

آزمایش موشکی جدید کره شمالی در راه است
چهارشنبه 2 فروردين 1396 - 08:04

مقامات پنتاگون می گویند کره شمالی طی چند روز آینده آزمایش موشکی دیگری انجام می‌دهد.

العالم ـ آسیا
مقامات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز سه شنبه گفتند ارتش آمریکا پیش بینی می‌کند کره شمالی طی چند روز آینده آزمایش موشکی دیگری انجام دهد.

به گزارش اسوشیتدپرس از واشنگتن، این مقامات افزودند آمریکا نظارت خود را بر این کشور کمونیست منزوی افزایش داده و شاهد جا به جایی موشک انداز کره شمالی و همچنین ساخت سکویی ویژه در شهر «وونسان» در ساحل شرقی این کشور بوده است.

این مقامات که خواستند نامشان فاش نشود تصریح کردند اقدامات نظارتی جدید علیه کره شمالی شامل استفاده از ماهواره ها، هواپیماهای بدون سرنشین و دیگر هواپیماها است.

کره شمالی که آزمایش های موشکی دور برد برای این کشور براساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد ممنوع می باشد، اعلام کرده در مراحل پایانی ساخت موشک بالستیک قاره پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته ای است که می تواند آمریکا را نیز هدف قرار دهد. کارشناسان می گویند کره شمالی ممکن است تا دو سال آینده به چنین توانایی دست یابد.

کره شمالی اوایل این ماه چهار فروند موشک را به طرف دریای ژاپن شلیک کرد که گفته می شود تا 200 کیلومتری خط ساحلی ژاپن پیش رفت. این کشور روز شنبه نیز نوعی جدیدی از موتور موشک را آزمایش کرد.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی گفت: هدف از آزمایش این موتور جدید موشک مشخص کردن قدرت پیشرانه آن بوده است اما کارشناسان تسلیحاتی می گویند چنین فناوری در برنامه موشکی بالستیک کره شمالی نیز می تواند به کار گرفته شود.

آمریکا و برخی کشورها اغلب کره شمالی را به استفاده از برنامه فضائی خود به عنوان پوششی برای اهداف نظامی متهم می کنند.

کره شمالی پیشتر آزمایش هایی را در ارتباط با موشک بالستیک میان برد « موسودان » انجام داده است.

در حال حاضر شاید کره شمالی مهم ترین نگرانی امنیتی برای دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسوشیتدپرس، شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه تهدید کره شمالی را « جدی و روزافزون » نامید. یک مقام شورای امنیت ملی آمریکا نیز در کنفرانسی هسته ای گفت: دولت آمریکا بازنگری در سیاست کره شمالی را در اولویت اصلی برنامه های خود قرار داده است.

کریستوفر فورد مدیر بخش مقابله با تسلیحات کشتار جمعی و منع تکثیر شورای امنیت ملی آمریکا افزود مقامات آمریکایی در حال بررسی طیفی کامل از احتمالات در قبال کره شمالی هستند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها