افشای جاسوسی "اف بی آی" از برج ترامپ

افشای جاسوسی
چهارشنبه 2 فروردين 1396 - 09:50

شبکه خبری آمریکایی "ای بی سی" با انتشار گزارشی فاش کرد که پلیس فدرال آمریکا بین سال‌های 2011 تا 2013 از برج رئیس‌جمهور فعلی آمریکا جاسوسی می‌کرده است.

العالم ـ آمریکا
راشاتودی به نقل از شبکه خبری ای بی سی گزارش داده است که پلیس فدرال آمریکا در جریان تعقیب روس‌هاف بین سال‌های 2011 تا 2013 از برج ترامپ، متعلق به رئیس‌جمهور فعلی آمریکا جاسوسی کرده بود.

بنابراین گزارش، جاسوسی فوق که در قالب مقابله با پول شویی، قمار در حوزه ورزش و اخاذی صورت پذیرفته بود، به یافتن 30 مورد مشکوک در آوریل 2013 منجر شده است.

آپارتمانی که از سوی مظنونین مورد استفاده قرار می‌گرفت، تنها سه طبقه پایین‌تر از پنت‌هاوس شخص دونالد ترامپ واقع شده بود اما برنامه تحقیقاتی اف بی آی شخص ترامپ را که در سال 2016 به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا برگزیده شد، شامل نگردید.

در این تحقیقات، شخصی که «وادیم ترینچر» نام داشت به‌خاطر سوءاستفاده مالی مجرم شناخته شد و در جولای آینده از زندان آزاد خواهد شد. اما هدف اصلی آن، فردی با نام «الیمژان تورسونویچ توختاخونوف»، مشهور به «تایوانچیک» بود که متهم بود 50 میلیون دلار پول غیرقانونی ناشی از قمار را وارد آمریکا کرده است. این پول از روسیه و اوکراین و با پول‌شویی شرکت شل و بانک‌های قبرس وارد آمریکا شده بود. این شخص با وجود «هشدار قرمز» اسنترپل، دستگیر نشده است.

دونالد ترامپ چندی قبل دولت سابق آمریکا را متهم کرد در جریان مبارزات انتخاباتی سال 2016، اقدام به استراق سمع از برج ترامپ می‌کرده است.

منبع: فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها