پشت پرده ممنوعیت جدید در پروازهای خاورمیانه به آمریکا!

پشت پرده ممنوعیت جدید در پروازهای خاورمیانه به آمریکا!
چهارشنبه 2 فروردين 1396 - 12:49

اگرچه دولت ترامپ، تهدیدات تروریستی و امنیتی را علت ممنوعیت آوردن لپ تاپ، تبلت و گوشی تلفن همراه بزرگ به داخل هواپیما در پروازهای 8 کشور به آمریکا اعلام کرده است اما شواهد از وجود رازی پنهان در پس این تصمیم حکایت دارد.

العالمآمریکا

براساس محدودیت‌های جدید دولت آمریکا در برخی پروازها از فرودگاه‌های خاورمیانه و شمال آفریقا به مقصد آمریکا، مسافران حق ندارند دستگاه های کامپیوتری و الکترونیکی بزرگ از جمله لپ تاپ، تبلت و دستگاه های بازی کامپیوتری را همراه خود داخل کابین هواپیما ببرند.
دولت دونالد ترامپ علت این تصمیم را تهدیدات تروریستی و امنیتی ذکر کرده است؛ علتی که خیلی ها را قانع نکرده و باعث شده است دلایل دیگری را که به واقعیت نزدیک‌تر است برای این تصمیم مطرح کنند.
به نوشته اسکای نیوز، یک منبع که هویت خود را فاش نکرده در این خصوص به روزنامه "واشنگتن پست" گفته است افسران امنیتی آمریکا به تازگی ابراز نگرانی کرده اند که گروه های تروریستی مستقر در سوریه درصدد طراحی نوعی بمب برای جاسازی آن در داخل لوازم الکترونیکی هستند که در فرودگاه نمی توان آن را کشف کرد.

این در حالی است که "دیمتری سیفاستوبولو" و "روبرت رایت" نویسندگان روزنامه "فایننشال تایمز" انگلیس، این دلیل را به ویژه با توجه به مجاز بودن حمل لوازم الکترونیکی در قسمت بار هواپیما، قانع کننده نمی دانند. حال باید پرسید واقعیت چیست؟
به نوشته رونامه "واشنگتن پست" چاپ آمریکا، تصمیم جدید دولت ترامپ در خصوص ممنوعیت بردن لوازم الکترونیکی به داخل کابین هواپیما، شامل 3 خط هواپیمایی از جمله دو شرکت هواپیمایی "الامارات" و "الاتحاد" کشور امارات و شرکت های هواپیمایی قطر، می شود که قبلا از سوی آمریکا به دریافت کمک بیش از حد از دولت های متبوع خود متهم شده بودند؛ امری که رقابت خطوط هواپیمایی آمریکایی با این خطوط هواپیمایی را دشوار کرده است.
به این ترتیب پیش بینی می شود با تصمیم جدید دولت ترامپ، این 3 خط هواپیمایی و 5 خط هوایی دیگر متحمل خسارت سنگینی شوند. زیرا بسیاری از مسافران این خطوط هواپیمایی بویژه مشتریان درجه یک و تجار، تمایل دارند هنگام سفر به آمریکا، لپ تاپ یا تبلت خود را داخل کابین ببرند.
213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها