العبادی: الحشد الشعبی نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند

العبادی: الحشد الشعبی نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند
چهارشنبه 2 فروردين 1396 - 23:52

نخست وزیر عراق تاکید کرد الحشد الشعبی با شکل فعلی نمی تواند در انتخابات پارلمانی عراق شرکت کند.

العالمعراق
حیدر العبادی روز چهارشنبه در سخنرانی خود در مراسم افتتاح نشست ائتلاف بین المللی ضد داعش که با مشارکت وزرای خارجه 68 کشور عضو آن برگزار شد گفت: تعدادی داوطلب از فرزندان ملت عراق از استان های مختلف تحت فرماندهی نیروهای امنیتی ما برای بیرون راندن داعش در جنگ شرکت کردند. مجلس نمایندگان عراق هم قانونی تصویب کرد که این نیروها تحت فرماندهی دولت و فرمانده کل نیروهای مسلح قرار بگیرند و قوانین نظامی عراق برای آنها اجرا شود.
العبادی در ادامه گفت: نباید سیاست با مسائل نظامی آمیخته شود، این مساله بسیار مهمی است؛ زیرا ما در آستانه انتخابات داخلی و پارلمانی قرار داریم و گروه های سیاسی که سلاح در دست دارند نباید در انتخابات شرکت کنند.
وی افزود: باید سلاح از فرایند سیاسی جدا شود. نباید سلاح خارج از چارچوب دولت باشد و بر اساس قانون اساسی عراق هیچ گروه مسلحی نباید خارج از چارچوب دولت وجود داشته باشد. کسانی که خارج از چارچوب دولت سلاح به دست داشته باشند بر اساس قانون با آنها برخورد می شود.
پارلمان عراق با تصویب قانون بسیج مردمی، این نیروها را که با شجاعت جنگیدند و خودشان را فدای دفاع از مردم عراق کردند در ساختار تحت فرماندهی نیروهای عراقی قرار داد.
202
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها