در نخستین دیدارهای هیئت سوریه در ژنو چه گذشت؟

در نخستین دیدارهای هیئت سوریه در ژنو چه گذشت؟
پنج‌شنبه 3 فروردين 1396 - 01:00

هیئت رسمی دولت سوریه در مذاکرات ژنو، با نمایندگان روسیه و چین دیدار و گفتگو کرد.

العالم سوریه
"حسین مرتضی" خبرنگار اعزامی شبکه العالم گزارش داد، دیدار هیئت رسمی دولت سوریه با نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، صبح چهارشنبه در چارچوب مشورتها و هماهنگی های مستمر بین دو کشور صورت گرفت.
نماینده روسیه در این دیدار از مواضع مثبت دولت سوریه و سیاستهای سازنده این کشور در مذاکرات تقدیر کرد و گفت، طرفهای مقابل نیز باید گامهای مثبتی در این زمینه بردارند و از مطرح کردن پیش شرط بپرهیزند.
هیئت رسمی سوری هم در این دیدار تأکید کرد، تشدید حملات گروه های تروریستی داعش و النصره و گروه های وابسته به آنها، به مناطق مسکونی در دمشق، حما و دیگر شهرهای سوریه بیانگر آن است که این گروه های تروریستی و حامیان آنها به دنبال آن هستند که با استفاده از تروریسم، مانع از به وجود آمدن هر فرصتی، برای پایان دادن به جنگ و بحران و ریختن خون سوری ها شوند.
هیئت رسمی سوریه همچنین روز چهارشنبه با نماینده ویژه چین در امور سوریه و هیئت همراهش دیدار کرد. در این دیدار طرفین درباره آخرین تحولات سوریه و مذاکرات ژنو گفتگو کردند.
در این دیدار طرفین تأکید کردند که برای رسیدن به راه حل جهت پایان دادن به جنگ، باید کشورهای حامی تروریسم تحت فشار قرار گیرند.
نماینده چین تأکید کرد که کشورش همچنان از مردم سوریه به ویژه در مسائل انسانی پشتیبانی خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها