افشای هویت عامل حمله تروریستی لندن

افشای هویت عامل حمله تروریستی لندن
پنج‌شنبه 3 فروردين 1396 - 08:21

رسانه های گروهی هویت عامل حمله تروریستی در مقابل پارلمان انگلیس در شهر لندن پایتخت این کشور را فاش کردند.

العالم - اروپا

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نوشت: عامل حمله لندن که پلیس انگلیس آن را تروریستی خوانده است، فردی معروف به «ابوعزالدین» است که قبلاً در ارتباط با فعالیت های تروریستی زندانی بوده است.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نیز در گزارشی نوشت: ابوعزالدین که نام اولیه وی «تریفور بروک» بود، نام عمر را به ابوعزالدین تغییر داده است.

به نوشته این روزنامه، ابوعزالدین دارای افکار افراطی بوده و فیلم های منتشر شده از وی در یوتیوب، نشان می دهد که خواهان کشتن نیروهای پلیس شده است.

پلیس انگلیس از مدت ها قبل، ابوعزالدین را به علت ارتباط با تروریسم می شناخته است و وی درگذشته به علت تمجید از عملیات تروریستی زندانی شده بود.

گفته می شود که وی پس از آشنایی با عمر بکری و ابوحمزه المصری در دهه نود قرن گذشته، به افکار افراطی گرایش پیدا کرد و پس از آن، ارتباط وی با تروریسم به طور آشکار مشخص شد.

وی از جمله آرزوهای خود را کشته شدن دریک عملیات انتحاری اعلام کرده بود.

به نوشته ایندیپندنت، صفحه های ابوعزالدین در شبکه های اجتماعی، درحال حاضر به حال تعلیق درآمده است ولی وی در برهه اخیر، مطالب جنجالی نوشته و جایی را که درآن اقامت داشت، «خانه جنگ» توصیف کرده بود.

این مهاجم دیروز (چهارشنبه) پس از زیرگرفتن چندین رهگذر روی پل "وست مینستر"، خودرویش را به نرده های ساختمان پارلمان انگلیس در شهر لندن کوبید و سپس از خودرویش پیاده شد و یک پلیس را با چاقو مجروح کرد و در نهایت به ضرب گلوله پلیس به قتل رسید.

طبق آخرین گزارش ها، در این حمله، 5 نفر کشته و 40 نفر دیگر زخمی شدند.

215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها