انتشار جزئیات جدیدی درباره حمله تروریستی لندن

انتشار جزئیات جدیدی درباره حمله تروریستی لندن
پنج‌شنبه 3 فروردين 1396 - 13:47

نیروهای پلیس انگلیس چند ساعت پس از حمله تروریستی در شهر لندن، به چند خانه در شهر بیرمنگهام درشمال این کشور یورش برد.

العالماروپا

یک مهاجم روز چهارشنبه (دوم فروردین) در حمله خود در مقابل پارلمان انگلیس در شهر لندن، پنج نفر را کشته و 40 نفر دیگر را زخمی کرد.

در پی این حمله، نیروهای پلیس انگلیس هفت فرد مظنون به دست داشتن در این حمله را دستگیر کردند. مارک راولی فرمانده واحد مبارزه با تروریسم در پلیس انگلیس امروز پنجشنبه گفت: هفت نفر در شش محل مختلف در شهر لندن و بیرمنگهام و سایر کشور در چارچوب تحقیقات بازداشت شدند.

همزمان گزارش های ضد و نقیضی درباره هویت مهاجم لندن منتشر شد. رسانه های انگلیسی پیشتر اعلام کرده بودند که ابوعزالدين انگلیسی ِ جامائیکایی تبار عامل حمله شهر لندن بوده است اما بعدا این گزارش ها رد شد.

برخی مطبوعات انگلیس و شبکه چهارم تلویزیون این کشور اعلام کرده بودند که ابوعزالدين عامل حمله دیروز به ساختمان پارلمان انگلیس بوده است و با خودروی خود چند رهگذر را به زیر گرفته و با چاقو به یک نیروی پلیس ضربه زده است. این رسانه ها افزودند: بروکس درنهایت، هنگام تلاش برای ورود به داخل پارلمان هدف تیراندازی قرار گرفته و کشته شد.

روزنامه انگلیسی "ایندیپندنت" در این باره نوشت: مسئولان انگلیسی، ابوعزالدین را به خاطر روابطش با تروریسم به خوبی می شناسند و وی قبلاً به خاطر جمع آوری پول برای تروریست ها و تبلیغ تروریسم زندانی شده بود.

اما پس از اینکه وکیل ابوعزالدین و برادرش اعلام کردند که وی هنوز در زندانی در لندن است و درنتیجه نمی توانسته که حمله لندن را اجرا کند، رسانه های انگلیسی از موضعگیری خود عقب نشینی کردند.

درهمین حال، رسانه ها جزئیات جدیدی را درباره این حمله که پنج کشته و 40 زخمی برجای گذاشت، منتشر کردند.

روزنامه اکسپرس Express دراین باره نوشت: خودرویی که مهاجم با آن رهگذران را به زیر گرفت، از نوع "Hyundai" است و احتمالاً در شهر بیرمنگهام اجاره شده بود.

این روزنامه به نقل از شاهدان عینی نوشت: تعداد زیادی از خودروهای پلیس شب وقوع حمله در شهر بیرمنگهام مستقر شده بودند و علت آن هم، انتشار گزارش هایی بود، مبنی براینکه خودروی استفاده شده در حمله لندن، از داخل این شهر اجاره شده بود.

اما طولی نکشید که این گزارش نیز با گزارشی از شبکه "بی بی سی" رد شد زیرا این شبکه با ذکر دلایلی اعلام کرد که خودروی مورد استفاده در حمله لندن، در شهر چلمسفورد در استان اسکس اجاره شده بود.
215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها